måndag, augusti 3

When the dog bites, when the bee stings

Ni vet känslan när ens torktumlare går sönder, och man beställer en ny, och betalar extra för att få den gamla bortlyft från källaren och den nya inlyft, för att man är mol allena i sitt hem hela veckan och inser att man kanske är ganska stark, men inte stark? Ja, och så väntar man tålmodigt på leveransen och håller sig hemma alla sekunder mellan 09-15 den angivna dagen? Fast man desperat vill gå och handla kaffe? Ja, och så dyker ingen upp? Förrän tre timmar för sent? Och då är det en äldre man som man misstänker har ryggproblem som kommer dragandes med en torktumlare i släptåg. Själv. Utan att ha en aning om att han förväntas bära ut den gamla torktumlaren från källaren och bära ner den nya. Ni vet känslan då?

Raindrops and roses and whiskers on kittens 
Bright copper kettles and warm woollen mittens
Brown paper packages tied up with strings
These are a few of my favorite things


Övar så himla mycket på detta "välja glädje" nu!!!

Men den äldre mannen var i alla fall himla trevlig, visade det sig. Vi utgjorde ett hyfsat team. Och jag tror hans rygg höll? Nerför hela källartrappan? Plus att jag ju fick ett träningspass på köpet, UTAN EXTRA KOSTNAD HÖLL JAG PÅ ATT SKRIVA, men whoopsie daisy, betalade jag inte 500 spänn? Jo, jag gjorde ju det.

Cream colored ponies and crisp apple strudels
Doorbells and sleigh bells and schnitzel with noodles
Wild geese that fly with the moon on their wings
These are a few of my favorite things.


Ska torktumla så jädra mycket nu.

3 kommentarer:

Maria sa...

Åherregud - tack för kvällens gapskratt. Är leverantören möjligen 30.se ��

Anelan sa...

Leendet som läsandet av detta inlägg resulterade i behövde jag verkligen; tack!

Colombialiv sa...

Men! Hoppas att du i alla fall får pengarna tillbaka för servicen du inte fick.