söndag, augusti 2

Semestern är död! Länge leve semestern!

Så gick en målarvecka från vårt liv och kommer inte åter (på några år). Bra sätt att umgås, tycker jag. Man får förvisso jättemycket mjölksyra i armarna och färgstänk i håret av att stå och balansera på en stege och försöka måla utsprånget på taket långt där uppe, och det är kanske inte superkul med själva målandet dag fyra eller fem eller sex. Men. Att hasa omkring i fläckiga kläder hela dagarna och jobba ihop tills någon skriker LUNCH! eller GLASS! eller REGN! och ha ett skittydligt mål och en känsla av att GUD VAD SKÖNT ATT DETTA ÄNTLIGEN BLIR GJORT malandes innanför pannbenet hela tiden? Och antingen bara stå och hålla tyst över sin pensel med sin pappa eller mamma eller man bredvid sig, eller småprata lite med samma pappa eller mamma eller man bredvid sig om man är på det humöret? Jag kan rekommendera det som familjesyssla. Jag tycker målarveckan var den bästa semesterveckan, tror jag.

Men nu, över till...

HEMMA SJÄLV! HELA VECKAN!

*vältrar mig lyckligt i ett regn av glitterkonfetti*

Barn och man åkte vidare till Dalsland och Gustavs föräldrar i eftermiddags, men jag har varit ledig färdigt och måste jobba, så jag åkte hem istället. Och ja... efter fem veckors ledighet klistrad vid familjens sida känns det "ganska" skönt med det där hemma självandet. Och jobbet älskar jag ju, det är ju sen gammalt, så OOODELADI, OOODELADI! Är lite förkyld och febrig, men också mycket exalterad.

SKA FÅ JOBBA! I FRED! OCH ÄTA VAD JAG VILL TILL MIDDAG UTAN ATT NÅGON SÄGER 'DET HÄR ÄR INTE I MIN SMAK' EN ENDA GÅNG!

Oh, be still my beating heart.

Det här kommer bli bra.

1 kommentar:

Karin sa...

Hehe, samma här. Så lyxigt. Det är bara måndag men jag har ändå hunnit klämma in en repa på stan, lagat en god middag, målat naglarna, läst en tIdning. Woho säger jag bara!!!!