måndag, augusti 24

Pax att vara Kevin Bacon



Kära dagbok!

Jag var på möhippa/svensexa i helgen, och det var hemskt kul, jag fick lära mig måla graffiti. Eller ja "lära mig". Vi fick testa. Vi stod två timmar vid en graffitivägg, men oändligt antal sprayburkar med färg, och en supercool graffitibrud som lärde oss hur man skulle tänka. Svänger mig nu med nya ord som "outlines" och "caps" och känner mig A S C O O L. Sjukt rolig grej.

Men i alla fall.

Sen pratade vi halva middagen om saker vi ville lära oss, hemliga drömmar vi hade, som skulle kunna förvandlas till bra möhippeaktiviteter. Någon ville till exempel testa att dreja keramik. Någon annan ville prova att svetsa saker. Här är min grej: Jag vill leka att jag är med med i en dansfilm. Alltså i en dansfilm som redan finns, som jag sett hundra gånger, exempelvis Dirty Dancing eller Footloose. Tänk! Tänk vad festligt om det skulle komma en rolig koreograf till ens kompisgäng och liksom lära hela gruppen stegen till någon av de här danserna så man äntligen, äntligen fick låtsas att man var med i dem på allvar, åh, alltså, ÅH, kan ej sluta götta mig åt denna tanke. Det finns exempelvis väldigt många bra moves att hämta från första delen av klippet ovan. PAX ATT VARA KEVIN BACON!!! (Johanna? Jag tänker att du ska vara han den långa killen med vit skjorta och svart fluga, och Karin? Du är han som tar över efter Johanna sen. Och sen kommer Maja in med kullerbyttan efter Karin, och... aaaa, det finns roller för alla här, fy helv vad kul, visst?)

Måste kanske gifta mig nu.

Och eh... anordna min egen möhippa, tydligen.

Aja.

7 kommentarer:

Johanna sa...

JAG ÄR MED! Måste man ens gifta sig? Skit i det steget (pga involverar alltid så mkt tid och planering) men låt oss ändå dansa! HerreGUUUUD vad kul det skulle vara. Och jag har inte ens sett Footloose.

Lisa sa...

JAG VISSTE DET, JOHANNA! (Du måste se Footloose! Från 1984, inte den nyare, den gamla, med Kevin Bacon). Vi skulle kunna införliva det här på något sätt i våra skrivresor? En timmes danseoke till olika dansfilmer om dagen istället för de där himla strechövningarna? Yes? No? Yes?

Johanna sa...

Yes och yes! Och jag vill börja alla mina danser med att hoppa lite på stället och sen säga repliken "Okey, here we go! Thank God I'm drunk!" (och den är ju för nytillkomna läsare från mästerverket "Crazy, stupid love").

Johanna sa...

PS. Har sett nu och känner mig mer som killen i ljusblå kråsskjorta som är med från början och sen i mitten. Lös och ledig dans. Det är min stil.

Lisa sa...

Ok, ok, du = killen med krås, got it! Älskar detta.

Peppe sa...

En sån FEELGOOD! DU är Kevin Bacon.

Anni sa...

Åååh! Jag vill att min möhippa ska vara en screening av Rocky horror picture show, sådär när man får klä ut sig och spela med och kasta grejer i luften osv.