torsdag, augusti 6

Åtta filmer senare

Hela listan över filmer jag sett på min very own swoon-filmfestival i soffan de senaste dagarna: Sånger från Manhattan (Kiera Knigthley har skitsnygga kläder och spelar in en skiva i New York med Mark Ruffalo som är så jädra gullig när han får feeling och liksom hoppar i takt till musiken på ett tak någonstans på Manhattan!!!) –> Laggies (Kiera Knightley i livskris blir polare med en fjortonårig tjej som är rolig och tjejens pappa är helt överarbetad och håret står åt alla håll och det är charmigt, man gillar honom.) –> About time (Engelsk kille har SÅ JÄDRA FIN RELATION MED SIN PAPPA OCH SYSTER OCH BLIR KÄR I EN SÅ HIMLA FIN TJEJ. Ja, och han kan resa i tiden, men never mind, det är pappan och systern och tjejen som är det bästa.) –> What if (Harry Pot... förlåt, Daniel Radcliff, träffar en väldigt bra tjej som tyvärr redan har kille och de kan bara vara vänner, fast det är supertricky, för de är så sjukt bra ihop, OCH hon är animatör och ritar himla fint, och ibland flyger det en tecknad liten figur över filmen, så där indiefint som man ju gillar.) –> Morning glory (Rachel McAdams är nyhetsproducent på teve och håller på att jobba ihjäl sig för att hennes crappy morgonshow inte ska läggas ner och tvingar dit det gamla avlagda nyhetsankaret Harrison Ford som är ett svin för att vända tittarsiffrorna och han är helt jävla omöjlig att jobba med, tror man.) This is 40 (Gift par fyller fyrtio, krisar om allt, snor till sig egentid för att spela candy crush på toa och vill dra ner på gluten och det är så sjukt roliga dialoger, för det är samma manusförfattare och samma humor som Bridesmaides.) –> New York, I love you (Många små kärlekshistorier som alla utspelar sig i New York, i samma stil som i Paris, je t'aime om man sett den.) Oh, och så såg jag Heartbreaker (Vanessa Paradis och gullig lockig fransman som till exempel GÖR DIRTY DANCINGDANSEN för att få henne på fall!!!) häromdagen också.

Jag gillade allihop. Jag vet inte om det säger någon om kvalitén på filmerna egentligen, men skit i det nu. Av dessa var jag på allra bäst hjärtan-i-ögonen-swoonhumör efter Sånger från Manhattan, Heartbreaker och About time (med What if tätt därefter). Men jag skrattade absolut mest till This is 40.

Slut på filmfestival! Nu ska jag testa detta "umgås med riktigt folk" i några dagar istället. Jag hoppas verkligen att alla jag träffar kommer vara lika snabba och fyndiga i sina repliker som folk är i romantiska komedier, för nu har jag vant mig. Så himla härligt, ju? Man blir på skitgott humör.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för tipsen! Blev plötsligt väldigt sugen på att se på film! /Sara

About Alice sa...

Tackar för tipsen. :-)

Linnea sa...

Åhhhh tack är ensam i helgen med planer på att bara sy och eventuellt plocka blåbär. Dessa ska helt klart bockas av!

Åsa sa...

Var har du hittat filmerna? Jag har kollat på olika streamingtjänster osv men hittar inte alla..