söndag, juli 19

Rapport från en söndag

Jahopp.

"Sitt inne och glo på ipad/dator hela dagen (ALLA MINUTER!!!) om du vill"-dagen gick ungefär som förväntat. Det lilla barnet tröttnade efter två timmar och började leka. Det stora barnet tröttnade inte över huvud taget. Han har suttit klistrad vid minecraft/minecraftklipp på youtube från halv nio i morse tills halv nio ikväll, med ytterst korta avbrott för intag av föda och toalettbesök, och när han gick och la sig deklarerade han att när han blir vuxen och "får bestämma allt" (HA! You wish, gullet) ska han ha såna här dagar jämt. Om han gifter sig och får barn någon gång och barnen till exempel vill ha en macka med jordnötssmör och sylt "så får tjejen eller killen jag har gift mig med fixa det".

Ok.

Meanwhile har jag grävt upp en jädra massa blommor ur en rabatt enligt mitt nya motto som jag väl strax kommer brodera på en bonad och hänga över sängen: "Livet är för kort för att slösa rabatt på fula blommor." Istället för det menlösa lila spretet jag grävde upp tänker jag peta dit: höstanemon, malva, nån gul vallmoliknande grej kanske, prästkragar, stjärnflocka, pioner och rosor. Kanske lavendel? Det kommer att göra mig: jefligt fattig på pengar, men jefligt rik på blomsterrelaterad extas. Om blommorna överlever, det vill säga. Och inte äts upp av sniglar.

Hej svejs.

1 kommentar:

Sara sa...

Ändå fint med "tjejen eller killen jag gift mig med" <3