fredag, juli 10

En lista

Snor av Maria, som snott av Ania, som snott av Sandra, men jag hittar inte rätt länk.

Beroende av:
Mat på regelbundna tider. Jag tappar all livslust, all initiativförmåga och gråter för ingenting när jag är hungrig. Det värsta jag vet är när man driver runt i grupp på stan och letar efter en restaurang och redan är skithungrig och ingen kan fatta något beslut. "Kanske här?" "Nääää, jag vet inte." "Ska vi kolla nästa?" "Ja, kanske?" "Mig kvittar det." ÅH FY FAN, JAG BLIR SÅ ARG, MEN BESTÄM NÅT BARA, GE MIG MAT, ANNARS LÄGGER JAG MIG I RÄNNSTENEN OCH GRÅTER OCH SEN GÖR JAG SLUUUUUUT!!!

Vad behöver du mest just nu?
Äh, jag vet inte? Har ny läslampa vid soffan, vin, bok och sovande barn. Mitt liv är komplett.

Vad tror folk om dig?
Gud, svårt. Min bästis säger att det finns folk som tycker att jag är cool. Första gången hon sa det till mig skrikskrattade jag rakt ut.

Stämmer det?

*skrikskrattar rakt ut*
Nä.

Vad får du ofta komplimanger för?

Att det är fint i mitt hem och att jag skriver roligt. (Av folk jag inte känner.) Att jag bakat eller lagat något som var gott eller snyggt eller både och. (Av folk jag känner.) Att jag fixat något i hemmet, till exempel en ny läslampa. (Av mannen jag lever med.) Att jag är stark. (Av barnen jag lever med.)

Brukar du ofta skratta för dig själv?
Jahadå! Jag kanske inte skrattar högt som i HAHAHA, men jag fnissar ofta till i min ensamhet när jag kommer att tänka på något festligt som någon sagt eller gjort. Häromnatten vaknade jag upp och kom att tänka på att min syster kallade en Britt för Breet av misstag i en konversation för någon vecka sedan. (Nä, ni tycker inte det är kul nu. Men TRO MIG, det var kul när det hände.) Jag fnissade rakt ut mitt i natten.

Vad står det i ditt senast inkomna sms?
"Men HALLÅ, jaaaa! Svinsnyggt ju! Varför har du inte gjort så förut? Också, du är imponerande snabb. Där har vi en del att lära." Det var från min syster efter att jag fiskat beröm för ovan nämnda nya läslampa.

Nästa mål i ditt liv:
Alltså, jag har semester, jag orkar inte tänka på livsmål. Men jag vill gärna måla om i vardagsrummet.

Hur svarar du i telefon?
"Ja, det är Lisa?"

Vem ringde dig senast?
Gustav. Han sa: "Yo, vad ville du?" och jag sa "Det var inget, vi letade efter bollen till fussballspelet, men vi hittade den, så det är lugnt."

Antal timmar sömn i natt?
Nästan nio.

Hur känner du dig just nu?
Amen, nöjd! Har jag nämnt att jag fixat en läslampa vid soffan? Jag bara ah, vi behöver en läslampa här -> kanske den som ligger i källaren ->  fast den har ju fel färg -> men jag har sprayfärg -> kutade ner till källaren -> sprejade -> monterade -> klar. Ibland är jag faktiskt imponerande snabb.

Vanligaste färgen på dina kläder?
Kanske blå? Eller röd.

Favoritdryck på morgonen?
Kaffe.

När brukar du oftast gå och lägga dig?
Mellan elva och tolv.

Är du blyg?
Ja! I verkliga livet är jag blyg, introvert och mycket ängslig i nya sociala sammanhang. På internet är det lättare.  

Sysslar du med någon idrott?
Jag rider en gång i veckan, men skulle aldrig få för mig att tävla.

Tror du på kärlek vid första ögonkastet?

Njaeeeee, nä, jag tror faktiskt inte det. Bli kär av att titta på varann? Bara? Helt tysta? Nä, jag vill ha prat också. Skitbra prat, medan man tittar på varandra.

Har du några smeknamn?

Det händer att Linda kallar mig för Liesl. Det händer att Karin kallar mig för Bästis. Det händer att Maja kallar mig för Stormesen. Och det händer att Rufus skriker "Mamiiii!" och springer mot mig när jag kommer för att hämta honom på eftermiddagarna. Det händer inte att Gustav kallar mig för Regeringen eller Chefen, och det är tur för honom, för jag hade blivit vansinnig.

Har du kyssts i regnet?
Ja. Jag vill gärna tänka att det var som i en Jakob Hellman-sång.

3 kommentarer:

Johanna sa...

Måste ta tillfället i akt och berätta om MITT roligaste smeknamn: JOTUS. Efter POTUS, president of the United States. Folk kallar mig inte för det så himla ofta men det har hänt, så smeknamn it is. Apropå regeringen och likn.

Lisa sa...

För tre år sedan kallade jag min kusins man för Jon trots att han heter Jan. Min syster skrattar fortfarande varje gång hon tänker på det..

Lisa sa...

Jotus! Hade nästan glömt. Sjukt roligt.