lördag, juli 18

6 x skärmfri vecka

Okej, så "skärmfri vecka" är inte nödvändigtvis samma sak som "spelfri vecka", om någon undrade. Har varvat monopol, yatzy, uno, monopol, yatzy, uno, monopol, yatzy, uno, monopol, yatz... ja. Har också: Plockat blåbär i hällregn. Åkt på loppisar. Ätit kantareller. Läst fyra böcker för egen del, och fyra ziljarder böcker för barnen. Äntligen (ÄNTLIGEN!) lyckats få mina avkommor att gilla The Ark och Orup. De skrålar nu lydigt med i både Calleth you, cometh I och Regn hos mig. Möblerat om i torpköket. Fuktskadat min telefon i annat hällregn. Käkat glass i sol. Blivit myggbiten. Sett en hjort. Hört hundra fladdermöss i väggen. Sådana grejer.

Vid ett tillfälle lekte barnen "roliga klipp på youtube". Det var ganska underhållande. Har även fnissat mycket åt att det flög förbi en duva och kuttrade vid ett tillfälle, och vi tittade helt trött på den och bara: "Ah, duva. Det är omvärlden kommunicerar med oss nu. Det var säkert en länk till någon skitviktig artikel vi borde läsa."

OCH IMORGON ÄR DET SKÄRMDAG! Tänker väl varva instagram, bloggar, twitter, instagram, bloggar, twitter, instagram, blogg... ja.

Det har varit rätt skönt, faktiskt.

7 kommentarer:

Johanna sa...

Men hur skrev du det här inlägget egentligen, vavava? ;)

Maria sa...

Hur låter egentligen fladdermöss i väggen? Jag misstänker nämligen att vi kanske har det här också.

Mirijam sa...

HUR KUNDE DU BLOGGA DÅ!?!?! Var det duvan som gjorde det?

Lisa sa...

Menåååååå, gud vad ni hänger upp er :) Den skärmfria veckan tog slut igår 17.30. JAG FUSKADE INTE!!! Och duvor kan inte blogga. Tror jag?

Lisa sa...

Maria, våra låter som... tja. De har ett högfrekvent pipande (som nästan är svårt att höra) och jag vet inte, de ägnar sig åt lite... tjattrande, typ? Plus krafs/rörelse. Ibland är de helt tysta, men på kvällen låter de som fan.

Fatima sa...

Ja de där fladdermössen i väggen. Lite läskigt tyckte jag. Oändligt spännande tyckte barnen. Barnens höjdpunkt på vår vecka i ert torp kan ha varit när vi hittade fladdermusbajs på golvet. Själv hade jag andra glädjestunder som inte infattade just fladdermöss 😂 Du har väl sett fina bilder från torpet i emmasvintage.se? Måste kännas märkligt att se sitt eget ställe genom någon annans lins?

Lisa sa...

SKITLÄSKIGT, Fatima! (Fladdermössen, alltså. Att se sitt ställe genom någon annans lins är faktiskt mest roligt. Så skönt att ni verkade ha det hyfsat bra, trots otur med vädret!)