lördag, juni 13

Livat en lördag

Jag tycker det är intressant att jag har blivit en sådan som tar "en kvällsrunda i trädgården" och vattnar och knipsar av överblommade blommor och dödar sniglar och tittar till grödor så fort barnen somnat. Nog för att jag anade att jag skulle tycka det var rätt trevligt med trädgård när vi flyttade, men jag tänkte nog mest att det var för att man skulle kunna sitta i den och äta middag någon gång emellanåt. Little did I know. Uppenbarligen hade jag ett latent trädgårdsintresse som bara låg och väntade på att få poppa upp i dagsljuset och gå bananer, för nu vaknar jag upp på lördagarna och tänker saker i stil med: "Det roligaste som skulle kunna hända idag är om jag får åka till Blomsterlandet och köpa en perenn och plantera den i min nygrävda rabatt."

Mig har ni lärt upp bra, mamma och pappa! Snart är jag exakt som er.

I övrigt har följande hänt: Två av mina bästa kompisar kom hit igår och vi åt middag på en uteservering. Det var min första äta-ute-i-Gnesta-på-kvällen-gång. Chevré chaud och rödbetor och för mycket vin och fjorton myggbett senare bäddade jag ner bästisarna på var sin madrass. I morse väckte Svante dem genom att rikta sin vattenpistol mot dem och vråla UPP MED HÄNDERNA ANNARS SKJUTER JAG in i deras hörselgångar. Trevligt.

Vi har även: varit på stranden och invigt beach 2015. Kom att tänka på motreaktionerna mot reklamen för nåt himla viktminskningspiller som täckte Londons tunnelbanesystem nyss. Budskapet i reklamen var typ: ÄR DIN KROPP STRANDREDO? Och så nån bild på en skitsmal modell med en pillerburk bredvid sig. Motreaktionen var bland annat en post it lapp som någon satt dit på skylten, med texten: JAG HAR EN KROPP. DEN ÄR PÅ STRANDEN. ALLTSÅ ÄR DEN REDO.

Nu ska jag gå ut och stänga av vattenspridaren.

Adjö med er.

4 kommentarer:

mirella sa...

Hej hittade din blogg tack vare någons kommentar på en annan blogg. Tycker din blogg är jättebra. Har du några tips på flera författarbloggar? Ha en fin dag Mirella

Heidi sa...

Så härligt det låter med trädgården:)

Och det är klart att gäster måste väckas på ett sätt dom aldrig glömmer:D

Heidi sa...

Det slog mig just - du har inte funderat på att skaffa bikupor till trädgården? Kan ge större skördar:)

Anna sa...

Strandredo....Jo jag tackar jag! Amfetamin har aldrig och kommer aldrig vara en bra metod att gå ned i vikt. Har stött på helpsykotiska människor som köpt "smalpiller" från Polen...very efficient! Jag undrar mer, är stranden redo för MIG???