onsdag, juni 24

Kära dagbok

Åhej åhå, vad svårt det var att veva igång vardagen efter midsommarhelgen då, vi bara somnar hela tiden. Får dra upp oss själva och barn ur sängarna på morgonen, och samtliga familjemedlemmar slocknar som klubbade sälar när det vankas barnbok i sängläge runt åtta på kvällen. Det står disk och tvätt och grejer överallt i huset, för ingen orkar. Eller hinner innan vi somnar, jag vet inte vilket det är.

Skitsamma.

Snart har vi semester.

Och jag har hittat ett nytt ställe att rida på! Det är bra. I höst ska jag ta lektioner på islandshästar en kvart hemifrån, och igår var jag där och fick provrida. Det var så här: IIIH! VAD KUL ATT TÖLTA! OCH VILKA RUFSIGA GULLIGA HÄSTAR MED TJOCKA PANNLUGGAR! OCH VILKA SKITFINA ÄNGAR! IIIH! Är visserligen verkligen inte svårflirtad, det räcker typ med att säga "häst" och "ridlektion" i samma mening så börjar jag spontant klappa i händerna som ett överexalterat barn, men ändå. Det blir bra, det här.

1 kommentar:

Fru Björk sa...

Klart det blir bäst!
Men du lär upptäcka efter ett tag att attans så mycket svårare än de stora bruna, i alla fall om det är kvalisort på stället och hästarna du ska glädjas med. Och det får vi ju hoppas att det är. Och att du ska.