tisdag, juni 30

Detta har hänt

Vi har sommarlov nu, alla utom barnafadern i familjen, och jag och barnen har tagit oss till Småland, checkat in hos mamma och pappa, och glömt bort att bloggen finns. Det är som det brukar.

Förutom det har följande hänt:

1. Jag har lyckats grilla egengjorda vegoburgare på grillen utan trilla-isär-problem. (Och utan fiberhusk!) Ni som fattar fattar.

2. Jag har jämfört allt vi odlar hemma med allt pappa och mamma odlar här och fått mindervärdeskomplex. Det är ett sjujävla prunk som pågår här. Tomatplantorna är kraftiga som små träd? Jag fattar inte.

3. Min bok har skickats till tryck, och jag har tänkt många gråtmilt tacksamma kärlekstankar om min redaktör. Älskar min redaktör så himla innerligt.

4. Jag har blivit lite, lite kär i min systers avkommor. En av dem åt till exempel lunch igår iklädd endast slalomhjälm. Sedan gick han fram och gav mig en örfil när jag eventuellt hånade honom lite, lite. Rätt åt mig.

5. Inget mer.

6. Jo! Jag har fått sovmorgon. Och jordgubbarna har mognat.

Allt är okej.

2 kommentarer:

Camilla sa...

Åh! Fortsätt att vara kär i din systers avkommor. Jag fnissar gott! Grattis till inskickat bok. Så skönt det måste kännas!

Nea sa...

Men hallååååå! Recept juuu!

Kram!