måndag, maj 25

Tove + Björn = sant

Också det här: Min kusin Toves bröllop som jag var på i helgen? Alltså, så sjukt roligt. Har ont i skrattmusklerna i kinderna, blåsor på fötterna, ömma benhinnor, och kanske en liten, liten hint av tequilahuvudvärk och sömnbrist fortfarande, men gud ändå, det är det värt. Visste inte att jag hade längtat efter att få fuldansa med mina syskon förrän jag stod där på dansgolvet med multipla självlysande rave-plastarmband runt handlederna och skreksjöng med till Spice girls rakt in i hörselgången på min bror. Men det hade jag tydligen.

Kunde man ju egentligen ha räknat ut i och för sig.

Finns extremt få saker som är roligare än att fuldansa med mina syskon.

Alla borde prova.

4 kommentarer:

Emelie sa...

Inspirerad av Simrishamns bibliotek ( som la upp en filmsnutt i fredags där de hade fredagsdisco mellan bokhyllorna) dansade jag loss med mina kids i vardagsrummet i fredags. Funderar starkt på att göra det till en tradition. Men hey, jag är inte omöjlig. Skickar du hit (=Eslöv) dina syskon så får de supergärna vara med.

Jenny sa...

Apropå något heeelt annat... Jag gillar dina boktips, de har varit väldigt uppskattade hemma både av oss föräldrar och av sonen! Nu väntar vi ett syskon och letar frenetiskt efter böcker som passar en snart fyraåring. Om du har lust/tid vore det superuppskattat med ett inlägg om detta!

Ps. "Eddie får en lillebror" är slut överallt! (Men den kanske vänder sig till mindre barn?)

Lisa sa...

Hej Jenny!

Tycker nog Eddie får en lillebror kan funka till en fyra-åring, även om det kanske är på gränsen. (Min fyraåring väljer den i alla fall ofta fortfarande. Men han är måhända partisk.) Har några ex kvar här hemma om du vill köpa direkt av mig? Mejla i så fall!

I övrigt är jag inte så himla hemma på syskonböcker (längre). Jag gillade "Uffe syskonbror" när det begav sig, men den är många år gammal nu, jag vet inte om den går att få tag på.

Jenny sa...

Haha, det är väl en himla tur att du har partiska barn ;)