måndag, maj 25

Så här gör vi aldrig igen

Ni vet hur Lucky Luke drar snabbare än sin egen skugga? Well, Lucky Luke aint got nothing on mig. Har förvisso inte dragit några vapen, men jävlar i mig, vad snabbt jag roddat grejer idag.

I vanliga fall på måndagar har vi ett minutanpassat schema att följa på eftermiddagarna. Det går ut på att en av oss hämtar barn klockan 16.00, skyndar hem, slänger ihop mat, slänger fram mat, äter senast 16.45, slänger ihop packning, lämnar det lilla barnet hemma med den andra föräldern som just kommit hem, drar till stora barnets fotbollsträning som börjar 17.30, slänger sig in i bilen, slänger sig iväg till till simskola som börjar 19.00, slänger sig hem, kastar det stora barnet i säng och andas ut.

Idag havererade den planen redan innan klockan fyra, när pendeln blev försenad. Jag var inte på förskolan för att hämta barn förrän 17.10, och den andra föräldern satt fast i kollektivtrafik på annat håll.

Hehe.

Har fortfarande hög puls.

Och hade det inte varit för att det stora barnet längtat så ini efter dessa båda träningar, så hade jag gett upp redan vid förskolegrinden, men...

"Vi kan väl göra ett försök, mamma? Om vi samarbetar? Det kanske kan gå! Vi kanske kan hinna!"

Och low and behold! Nog för att det lilla barnet tvingades följa med. Nog för att middagen fick bli köpta pannkakor med sylt i sprutflaska vid sidan av fotbollsplanen. Nog för att det stora barnet fick äta i bilen. Nog för att han fick spela fotboll utan benskydd. Och nog för att jag nu ligger och flämtar i fosterställning i soffan.

Men vi hann faktiskt. Och vi blev inte ens osams.

Lucky Luke aint got nothing on mig.

3 kommentarer:

Emelie sa...

Jag fick puls bara av att läsa om det... Bra jobbat!

Johanna sa...

Sjukt bra jobbat!

Anonym sa...

Det är fint när barnen är med på och även de ställer upp när man stressar runt. Även om de är för dem. Man får skratta och prata om det efteråt:) /Malin Vbg