onsdag, maj 27

Havremoppehösten 2015

Hahaaaahaha (det där var en stressad persons alldeles för gälla skratt), mitt liv just nu, det är ett skämt, allt jag förväntas göra de närmsta veckorna, helst samtidigt, hahaaaahaha, jag vet, så sjukt ointressant, men hahaaaaahaha, jag kan inte riktigt släppa det.

Ska till exempel strax (22.46) ställa mig och laga fyra olika sorters sås/röror och förpacka dem i burkar och ta med dem till stan imorgon tillsammans med två väskor fullproppade med råvaror för dag 4 och 5 på kokboksfotograferingen. 

Men skit i det nu. 

This too shall pass.

Vet någon ett bra ställe där man kan ta ridlektioner i Gnesta med omnejd i höst? Jag är beredd att köra en halvtimme med bil, men inte mer. Idag har jag ridit min sista lektion på Gnesta Ridskola, och nu stänger de ner på grund av ekonomiska problem ---> jag har sorg. Försöker lösa det genom att googla skiten ur internet efter alternativa lösningar, men det verkar inte som om stallmänniskor nödvändigtvis prioriterar att fixa uppdaterade sajter. Eller ens fixa sajter.

VILL SÅ GÄRNA RIDA EN GÅNG I VECKAN! Hos någon snäll som kan tjata på mig att trycka ner hälarna och rikta upp blicken och sträcka på mig och säga åt mig att jag visst vågar hoppa banan i galopp, för det vågar jag nu. VILL SÅ GÄRNA FÅ VÅGA DET FLER GÅNGER!

Alla som kommer med tips får ballonger?

7 kommentarer:

Elin sa...

Jag kan rekommendera Trosa ridskola! Bra instruktörer, fina hästar, små grupper och de har både ridhus och stor utebana plus massor av fina ridvägar. Plus också för att det finns cafeteria som är öppen 5 dagar i veckan! Jag har dock inte själv haft någon fast plats där, utan rider privatlektioner på dagtid. http://www2.idrottonline.se/TrosaRS-Ridsport/Ridskolan/
Telefon: 0156-138 05 och mail: trs@hars.info (är dock inte jättesnabba med att svara på mail)

Sofie sa...

Järna ridskola då? Kolla med dom! :)

Mimmi sa...

http://www8.idrottonline.se/JarnaRK-Ridsport/Ridskolan/

Kanske?

Ikka sa...

Kommer från Mölnbo så här är några tips därifrån. Bor inte kvar och har noll koll på hästar så visst googlande/ringande återstår minst sagt:

Stene gård? http://www.stallchb.se/

Nådhammar. https://www.facebook.com/pages/Hippikos/332663266387

Irsta gård, fråga efter Fia. Hittade ett mobilnr på en gaaaammal blogg: 0708-336666

Monnah sa...

Mia och Gunnar Turai på Hållsta Gård i Gnesta? Vet inte om de håller på fortfarande, men de är så trevliga och hade ett jättetrevligt sommarläger som vår yngsta var med på för några år sedan.
0709-99 99 04
E-post: info@hastkrafter.se

Anna sa...

Å jag som skulle läsa lite bloggar för att slappna av....nu blev jag skitstressad av detta inlägg och minns att jag flyttar på torsdag, skriver kontrakt på fredan har en student att ordna examen för som dessutom inte springer ut samma dag, en som slutar nian och såklart ska firas på måndagen. Oj oj oj ingen present har hunnits köpas och var katten är alla springformarna osv osv osv. Puh!
A

Lisa sa...

Tack snälla ni för alla tips! Nu blir det islandshästar på Vänga gård i höst, sen får vi se.