söndag, maj 10

5 x odling



Idag har vi ploppat ner allt som ska ner i djupbäddarna i marken. Lägg märke till hur väl Gustav matchat outfit med syssla. Föredömligt färgkoordinerat.



Luktärt, sockerärt, brytböna, purpurböna, bondböna, broccoli, rödbeta, zucchini, spenat, vitlök, gul lök, röd lök, salladslök, schalottenlök, morot, dill, sallad, potatis, praktmalva, kronärtskocka, anemoner, koriander, rosenskära och jordgubbar.



Det är nog egentligen liiiite för tidigt för vissa av sakerna att komma ut i friska luften redan, men vi har reserver av allt förkultiverat kvar i källaren om det skulle skita sig.



Det enda som fortfarande står inne och göttar sig nu är tomater och gurka. Jag oroar mig mycket för tomaterna. De såg plötsligt så klena och trötta ut igår? Nu står de i nya spannar med ny jord och ber för sitt liv under växtlampan. KÄMPA, TOMATER!



Ja! Och så sabbade vi till slut  hela idyllen genom att täcka alltihop med fiberduk. Så oerhört fult. Mina ögon blöder när jag glor på't. Men ändå? HIGH FIVE!

3 kommentarer:

Idas virrvarr sa...

Va härligt med matchningen av kläder. Och fiberduken ska väl av sen? När de växt till sig lite. Kram

Lisa sa...

Apropå hängiga tomater, jag såg en så SJUKT smart grej på Pinterest. Måste testa!

https://se.pinterest.com/pin/95983035784816678/

Stil & Teknik-Anna sa...

OK. Om ni orkar bygga tre pallkragar, ösa i ofattbara mängder jord och förkultivera och greja och fixa, då MÅSTE jag vara förmögen att gå till närmsta blomaffär och köpa några plantor och sätta på balkongen. Japp, vi säger så. Over and out!