tisdag, april 28

Tillbaka i stallet (no more)

NEEEEEJ, NEEEEEJ, NEEEEEJ, hör mitt i-lands-klagorop ljuda över Sörmlands nejder – ridskolan som jag rider på måste stänga igen efter vårterminen. Inga mer ridlektioner för mig? Alltså, jag önskar jag hade förmågan att tänka bara pyttelite större än kring min egna lilla värld här va, men det går inte för tillfället, för mitt hjärta håller på att brista. 

- plats för superledsen emoji -

Hästapållarna! Stallet! Min gulliga, gulliga ridlärare! Aldrig mer?

Kommer börja böla snart.

Men jag vill i alla fall tipsa om den här boken, Tillbaka i stallet, som handlar om vuxna som börjat rida igen. Den är jättebra! Och jättefin! Både fakta, råd till ryttare, diskuterande texter om stallkultur etc, och intervjuer med folk som återvänt till stallet. (Till exempel en med mig. Om hästrädsla och ängslighet.) Med väldigt bra foto.

3 kommentarer:

Läsresan sa...

Fy vad trist! Är det en kommunal ridskola och är det klubbat och klart? Det är bekymmer i ett av stallen där jag rider också och nu har det börjat skrivits insändare som politikerna svarar på. Sen vet man ju inte hur långt det räcker. Blir alltid upprörd över sånt här. Man kan ju kolla hur föreningsbidragen fördelas mellan kill- och tjejsporterna i kommunen och protestera om det verkar galet.

cruella sa...

Susanne! Hon tar så fina bilder, jämt! Och är en kul typ, det är bra.

Trist med ridskolan.

Den där om Jenny sa...

Åh nej! Jag som tänkt att "Lisa kan och vågade, då kan jag mä!". Det finns ingen annan skola (vill egentligen bara gråta för jag misstänker att det är som Läsresan skriver - det kanske har gått mer pengar till killsporter. När jag red som mindre stängdes två av de ridskolor jag gick på. Jag bytte och bytte och bytte.).