fredag, april 10

Sakerna man gör







Jag såg det sista avsnittet av Fridag Night Lights igår, och detta är vad jag, 35 år gammal, gjorde efter att serien (som alltså handlar om high school-kids som spelar amerikansk fotboll) var slut:

1. Googlade "Tim Riggins gif".
2. Googlade "Friday Night Lights gif".
3. Hittade en blogg med 285 sidor med inlägg bara tillägnat serien, fullsmockad med ovan nämnda giffar, som jag scrollade på i några timmar (true story).
4. Skickade jättemånga sms till en fellow FNL-junkie om vilka av personerna i serien vi älskar mest. (Det var: Tim Riggins, Tami Taylor, coach Taylor, Tyra och Landry.)
5. Googlade "Friday night lights sweatshirt" och beställde en tröja med Dillon football-tryck från Etsy till mig själv.

Jag vet inte riktigt.

Kanske kan man säga att jag gillade serien?

10 kommentarer:

Amanda sa...

Jag har precis sett de två första avsnitten av Friday night lights efter att ha läst om serien här hehe... Och jag antar att det inte dröjer länge innan jag också köper en tröja. Men aja, sånt händer.

Anna sa...

Hade exakt samma slutfas- sen såg jag om hela alltihopet. Vill dock lägga till Matt som en favoritkaraktär.

Daniel Åberg sa...

Kände mig med anledning av detta manad att scrolla igenom i princip hela mitt Instagramflöde för att rota fram den här gamla East Dillon Lions-godingen:

https://instagram.com/p/Ohrl9/?taken-by=dannyboysthlm

Peppe sa...

Tack vare/på grund av dig ligger jag också och sprattlar i FNL-träsket.

Sara sa...

Ja herregud, tomheten efter orkar man ju knappt med! Trots att det är några år sedan jag avslutade FNL kan jag än idag sakna.

För att inte tala om när Six Feet Under tog slut och jag googlade hur man tar sig vidare, i hopp om att hitta nån slags supportgrupp! Och då fastnade jag inte ens i serien förrän efter en och en halv säsong typ.

Tur att jag nu har krävande bebis som gör att dessa sorger aldrig riktigt hinner få fritt spelrum.

Lisa sa...

Jo! Jo, så klart. Jag gillar också Matt Saracen jättemycket. Han hamnar precis utanför min topp 5. (Julie, däremot? Ganska trist, va?)

Och Daniel: Hahaha! Så fina. Så glad att jag inte är ensam.

Peppe: Varsågod!

Sara: Supportgrupp! Bra idé, faktiskt.

E. sa...

Men, Vince? VINCE?

Anonym sa...

Jag har just börjat kolla om serien igen. Älskar Riggins! Jag har snokat runt på Etsy själv men tycker att det är så svårt att veta storlekarna osv. Vem köpte du ifrån om jag får fråga? Storlek och så? Tjej/kille? *suck*

Johanna sa...

Har också blivit besatt efter att ha läst om FNL här. Samma favvokaraktärer (riggins!!). Mvh snart klar m s3

Kim sa...

Åh denna serie!! Är inne på sista sänsongen. Fick lite lätt panik när jag insåg detta faktum.

Tim, Tami och coach Taylor Gör hela serien. Men Julie, håller med dig där. Tråkig och jag kan inte sluta störa mig på hennes röst, den är så... gnällig. Vilket å andra sidan passar karaktären.