torsdag, april 16

Mumbojumbo is my middle name

Ni vet de där stora odlingslådorna vi byggt som står i trädgården och SKRIKER mot en varje gång man tittar ut för att träet är så nytt?

Idag ska jag pensla dem med:

1. Svart, starkt te.
2. Vinäger, som fått stå och dra tillsammans med stålull i ett dygn.

Ryktet (also known as internet) säger att detta ska få träet att se grått och gammalt ut på två minuter.

Hoppas det stämmer, annars köpte jag tio flaskor vinäger i onödan igår. Om ni visste vilka frågande blickar man får när man langar upp tio flaskor vinäger och ingenting annat på bandet i kassan så skulle ni hålla en tumme ni också.

6 kommentarer:

Lo sa...

Det var mitt bästa, när jag satt i kassa på sommarloven, när folk köpte konstiga grejer och kombinationer.

Emelie sa...

Hej hej!

Helt orelaterad fråga, och det beror mest på att jag är för lat för att skicka ett mail. Men jag har en fråga på ditt expertområde; barn & ungdomsböcker.

Jag ska skriva uppsats, förhoppningsvis nästa vår, i ett ämne som heter något så flummigt som Tros- och livsåskådningsvetenskap. Nu sitter jag på min kammar och har fått den briljanta idén att jag ska skriva om livstolkningar i barn-och ungdomsböcker. Det är ju lite stort att skriva om sådär i allmänhet så jag måste hitta en bra serie med barn eller ungdomsböcker. Alldeles vanliga bara. Men själv är jag så otroligt obevandrad att jag inte riktigt vet var jag ska vända mig. Då kom jag att tänka på dig, bara så där.

Så. Tips på någon bra serie barn- eller ungdomsböcker (bra om de hör ihop med varandra). Jag kommer på Cirkeln och Harry Potter själv. Även Astrid Lindgren dyker ju upp i bakhuvudet men jag tror att alla de där är ganska mycket arbetade med. Så jag vill göra något annat.

Tips?

/Emelie

Linda sa...

En kollega köpte 16 påskharar i choklad häromdagen. Det var lunchtid. Hon kände att hon behövde förklara att hon inte köpte dem till sig själv, vilket gjorde det nästan ännu konstigare.

Johanna sa...

Visa före- och efterbild (!)

Lo sa...

Min mammas kompis jobbade på förskola och de skulle skulptera (skära) i gips. Billigast och enklast är tydligen att gjuta i kondomer, så hon gick till apoteket och köpte en hel bunt. Var lite pinsamt, hon ville förstås förklara sig. "Ja, men du vet, de är till barnen"...

Anna Voltaire sa...

Hahahahahahaha