onsdag, april 8

4 x köksö








Vi hade för lite arbetsyta i vårt kök och inte så himla mycket golvyta att spela med. Så jag gjorde som jag så ofta gör: bad pappa fixa. (Jag vet, jag vet, jag är en priviligerad jädra skitunge skitvuxen. Men jag är också glad! Och jättetacksam! Så det kanske lite, lite jämnar ut sig?) Jag önskade mig hur köksön skulle se ut, att den skulle innehålla hyllor för kokböcker, var tydlig med att den måste gå att fälla in så den inte tar nästan någon plats alls när den inte används, och skickade över lite mått. Och sen fick jag den här lösningen i påskpresent.

Jag har nämnt någon gång att jag gillar min pappa, va?

Nu är köksön målad med ömsom vitt, ömsom griffeltavlefärg och monterad och dekorerad av två familjemedlemmar och jag är nöjd. Jag kanske tröttnar på den där griffeltavlegrejen om en kvart och målar om, det vet man liksom aldrig riktigt. Men själva principen? Älskar att jag kan hacka grejer i bra arbetshöjd även när den knappa metern bänkskiva i själva köket är belamrad med annat.

6 kommentarer:

Johanna sa...

Så otroligt genialisk. Och fin!

Emelie sa...

Snygg och smart!

Mrs E sa...

Riktigt smart och snygg lösning :-)

Linda sa...

Var har du benet/stödet när det inte används?

Lisa sa...

Så himla snygg!

Lisa sa...

Linda: Benet/stödet tar jag bort helt och ställer bakom köksdörren. Låter krångligt, är lätt. Tar väl tre sekunder eller så att sätta dit det/ta bort det.