torsdag, mars 5

Vintern dör

Det är vår nu, hörni, yeah, baby, yeah, DET ÄR VÅR, vi bestämmer det, va? Rufus gjorde en egen variant av Samir & Viktors melodifestivalsdänga "Groupie" i morse, och den gick ungefär så här: "Nu är det dags igen min vän, har du din hjälm? Så sjung: HALLÅ, HALLÅ, HALLÅ, HALLÅ!" och sen "Hör ni mig? Ta fram era cyklar!" och sen "För vi ska ut och cykla, ja, vi ska ut och cykla, o-oj, oj, oj, oj, oj, oj, oj, oj, inga mera pulkor, för vi ska ut och cykla!".

Sen skrek han den hela vägen till förskolan på sin cykel där han slirade över smågruset. Så nöjd.

Imorgon är det jag som åker och köper såjord, och sedan plupp, plupp, ner med små tomatfröer i jorden i helgen, för NU JEFLAR. Nu är vinterhalvåret slut.

Jag lyssnar på Jakob Hellman och han säger kalla kalla kristaller smält, smält ner, för solen lyser utanför, och skuggor målar mönster, och viii-intern dör och då bestämmer jag att det är så.

5 kommentarer:

Tjockalocka sa...

Roligt - för precis den gick jag också och nynnade på imorse, OCH såg på TimeHop att jag typ refererat till varje år ung samma tidpunkt...

"Solen står som ett rakblad på fasaden mittemot mitt öppna fönster"

Älskar Jakob.

Nu är det vår!

Anonym sa...

Vinterhalvåret blir så mycket mer uthärdligt om en tänker att det bara är fyra månader november-februari! /Helena

cruella sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
cruella sa...

Jag hoppas ju på mer snö och vårvinter. Men det kanske är för mycket begärt på de här breddgraderna.

Fröken Blund sa...

alltså det som våren gör med en...
jag säger bara autobahnkänsla och gasen i botten.