lördag, mars 7

Saker som händer

Tomatfröerna är i jorden! Jag upprepar: tomatfröerna är i jorden! Och jag har införskaffat en gammal, bred trasmatta och lagt ut den på golvet i vardagsrummet. Båda sakerna känns revolutionerande på ett mycket bra sätt. Har också varit med om följande för första gången i mitt liv som förälder: Det knackade på dörren, och utanför stod en grannunge och yttrade the magic words "vill Rufus leka?". Vi kastade oss över henne, drog in henne i hallen, skrek BAJSAR BJÖRNARNA I SKOGEN, pekade henne i riktning mot övervåningen där Rufus låg och tjurade för att han hade trååååååkigt, gav varandra en high five, och hjulade ett varv runt nedervåningen i ren och skär eufori över att slippa höra på gnället. Älskar grannungen nu. På min topp tio ungar ligger grannungen kanske sexa eller sjua, rent av. Fick till och med låna hennes fötter till fotot, för mina egna var inte tillnärmelsevis lika gulliga. WIN! Hejdå.

1 kommentar:

Åsa sa...

Och jag som tänkte "jag och Lisa Bjärbo har väldigt lika fötter", så visade sig att jag har likadana fötter som ett barn. Jaja. Kan leva med det.