söndag, mars 22

Saker jag tänker på

- Jag är förkyld. Jag är nästan aldrig förkyld, men nu är jag det, och det är dåligt.
- I veckan som kommer ska jag träffa fyra högstadieklasser om dagen i Göteborg.
- Och vara förkyld. Sa jag det? Jätteförkyld.
- Annan grej jag ska göra: Skriva klart första omskrivningen av "Djupa Ro".
- Och ha kul, för det är massor av andra barn & ungdomsboksförfattare som ska bo på samma hotell samtidigt, och massor av andra barn & ungdomsboksförfattare = very, very trevliga människor.
- Synd bara att jag är så förkyl...
- Tjatig. Det är också synd att jag är så tjatig.
- Jag borde fixa frukost.
- Och en frisyr.
- Eller åtminstone kaffe.
- Det här avsnittet av "En varg söker sin pod" är så väldigt bra, jag älskar hur de vänder och vrider på ämnet hundra gånger och får min snorfyllda hjärna att tänka nya tankar.

3 kommentarer:

Anna @sweet life sa...

Åh, är det något speciellt som händer i Göteborg som gör att flera ungdomsförfattare är där samtidigt? Krya på dig!

Heidi sa...

Krya på dig!!

About Alice sa...

Hej dig Lisa. Du må vara förkyld men du är förbaskat rolig också . :)