onsdag, mars 18

More is more

Såg detta i Borgholm: En trädgård med en gräsmatta helt översållad med tidiga vårblommor. Vi snackar snödroppar och krokus och den där gula som ser ut som en vitsippa fast den är gul, ni vet. Och när jag säger "gräsmatta" så får ni ta det med en nypa salt. Det är oklart om det egentligen fanns något gräs alls där under. Det var vårblommor över-fucking-allt. Säkert 800 kvadratmeter blomsterhav.

Och det var så sjukt fint. Så sjukt fint.

Hade jag haft lite mindre skam i kroppen hade jag stövlat in i trädgården och slängt mig ner på marken och fotat, men jag vågade inte, och det var en häck som skymde fotomöjligheterna ut mot gatan, så ni får lita på mig, bara.

SJUKT FINT!!!

Hör ni rykten i framtiden om att alla snödroppslökar och krokuslökar plötsligt tagit slut i handeln i hela Södermland med omnejd så vet ni således varför.

Gräsmatta är så väldigt 2014.

7 kommentarer:

yllet sa...

vintergäck? heter inte gula vitsippor så? eller ör det månne en helt annan blomma.

Heidi sa...

Svalört är den gula!

S. sa...

Måste bara få fråga. Du har skrivit om en bra loppis I Oskarshamn, vilken är det?? Är här idag och vill såklart fynda 😊

S. sa...

Måste bara få fråga. Du har skrivit om en bra loppis I Oskarshamn, vilken är det?? Är här idag och vill såklart fynda 😊

Lisa sa...

Hej S! Jag har haft tur på Shalom. Men det har mest varit stora möbler jag köpt, jag tycker inte de är lika bra på småsaker. Men väl värt ett besök! http://www.shalommission.se/?page_id=8

S. sa...

Tyvärr hann jag inte in där. Men tack för att du svarade. Får bli nästa gång. :-)

Anonym sa...

Det är vintergäck som blommar i trädgårdar nu. Gulsippor och svalört är andra gula vårblommor som kommer senare.