måndag, mars 9

Men... vem kör egentligen?

Ni vet hur man ibland är lite disträ? Man kanske glömmer några grejer av det man skulle handla. Eller tappar bort det man just skulle säga. Eller fastnar på väg upp i trappan utan att minnas riktigt vad det är man är på väg för att hämta där uppe, eller varför.

Mhm.

I morse gjorde jag det här efter att ha stresslämnat olika barn på olika ställen vid ungefär samma tidpunkt: Gick ut till parkeringen, drog en lättnadens suck för att jag hunnit, öppnade dörren till baksätet på bilen, knögglade mig in förbi Rufus barnstol, satte mig i mittensätet och började glatt spänna fast mig med säkerhetsbältet.

Sen gick det en sekund.

Och en till.

Och en till.

Och sen bara: Vääänta nu... Det är något som inte stämmer riktigt här.

Undrar fortfarande vem jag hade tänkt skulle köra själva bilen.

16 kommentarer:

Johanna sa...

Hahahaha

Malin sa...

Frustar till på pendeln! Haha! Tack för att du delar med dig, hade helt klart kunnat hända en själv!

Victoria Glosemeyer / Say cheeze and smile sa...

Hahaha! LOL!

Emmelie sa...

Haha, bästa på länge!

I mitt huvud sa...

Underbart!!!! Om någon såg dig måste de verkligen ha undrat!! Ha ha ah!!!

Olivia sa...

Skrattar högt för mig själv���� hahahaha

Omentjej sa...

Haha, underbart!

Elin sa...

Helt underbart! Tack för högsta skrattet idag.

Linn sa...

Det här är det roligaste jag har läst på jättelänge.

violkakan sa...

Hahaha! =P Tack för skrattet. Det var det roligaste jag läst på länge!

Anonym sa...

Men skrattet fastnar lite i halsen. Känner igen mig själv innan jag blev sjukskriven. Hoppas det bara var en släng av allmän förvirring och stress och inget värre. Sköt om dig! /e

Nina sa...

Ha ha ha ha ha ha!

kerstinm sa...

Det är lätt när man har för mycket i huvet! Gjorde själv nåt liknande, tog bilen till affären för att handla, gick sen hem med kassarna o undrade vem som stulit bilen från uppfarten.. Jag var kanske i din ålder då. Släktdrag?

Jenny sa...

Hörru Lisa? Saker jag vill att du uppdaterar oss om? "Så här går mitt odlande!" "Så här går det med mitt bokdokumenterande!" samt "Så här går det med mitt serietittande!". Puss och kram!

Anonym sa...

kerstinm - HAAHAA jag skrattade högt : ). Mycket roligt.

Lisa - min första tanke var att du vill att någon ska ta hand om dig. Din kropp sa ifrån att du stressar för mycket. Prioritera det som är viktigast för dig och skippa resten.

Kajsa Hallberg Adu sa...

Haha hohoho ända ifrån Ghana. Kunde varit jag, helt klart.