tisdag, mars 3

Måndag midnatt

Att somna på sista pendeln hem (23.16) har blivit en livsstil. Eller ja, äh. Det är ju inte som att jag åker den varje dag direkt, men de gånger jag gör det: Zzz. Orkar hålla ögonen öppna till Flemingsberg ungefär, sedan är det kört. Har hittills i min karriär som Gnesta-bo inte lyckats sova mig förbi bytet i Södertälje hamn någonstans runt midnatt, men hoho, det är väl en tidsfråga.

Känns så väldigt 1999 att vara tillbaka i det här! Då var det buss (från Växjö), nu är det pendel (från Stockholm).

Imorgon får vattenkoppskidsen gå på förskolan igen. Jag ska laga palak paneer. Det finns ingen direkt poäng med det här inlägget.

Hej på er.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, har du något bra palak paner-recept att rekommendera?

Lisa sa...

Ja, jag har ett recept som börjar bli väldigt bra, anonym, men det ska vara med i vår nästa kokbok, så jag håller det nog för mig själv tills det är klart :)