fredag, mars 27

Konferenser vi minns

Mina gamla frilanskontorskompisar har varit här idag. De skulle ha årsmöte för sin ekonomiska förening, och behövde miljöombyte. Så de anlitade vårt hus som konferenslokal, och jag fick några som kunde provsmaka dagens kokboks-matlagnings-omgång. Win-win!

Egentligen var väl det där med "konferens" mest på skoj, men ser ni nån här som bryr sig om det? Nä. Hade de bokat vårt hus som konferenslokal, så hade de väl. Således dukade jag i morse upp bordet med små kit till dem allihop - nya kollegieblock, pennor, och lite konferensgodis. Plus konferensvattenkaraff! Det fanns även "välkommen till konferensen"-skyltar. Förhållningsregler. Blädderblock. Och en workshop på en timme som jag förberett.

Konferensslipsar att sätta i pannan så småningom hade de däremot tagit med sig själva.

Skulle vilja säga att det är en av de mest lyckade konferenser jag någonsin varit i närheten av.

Kanske ska bli mitt nya extraknäck?

1 kommentar:

Nina sa...

Ha, ha! Gud va härlig du är!