måndag, mars 16

10 x dagens

Dagens v-tecken: När jag lyckades säga rätt namn på tio elever av tio möjliga på skrivkursen jag håller i på särskolan i Gnesta den här våren, trots att vi inte ens är halvvägs in i kursen. Så odrägligt nöjd.
Dagens väg: E22.
Dagens destination: Borgholm, Öland.
Dagens lyssning: Fem avsnitt av "En varg söker sin pod".
Dagens glamourösa middag: Micrad frysrätt från Ica. Som jag åt i sängen på hotellrummet.
Dagens känslosammaste: Pussen jag fick genom gunnebostängslet när jag gick förbi förskolan på väg från skrivkursen mitt på dagen, och Rufus fick syn på mig trots att jag försökte spela osynlig. Det var som på film. Han kom springande över gården, kastade sig mot staketet, och tog tag i mina händer genom gallret som vore vi ett kärlekspar på var sin sida av ett stängsel.
Dagens phew: Att han skuttade iväg helt glatt efter han pussats klart och bara: So long, sucker, nu ska jag leka vidare, ses på onsdag.
Dagens solnedgång: Den utanför Oskarshamn någonstans. Så jädra snygg. Jag var this close att stanna bilen för att instagramma det sjunkande klotet av eld över åkrar.
Dagens lögn: Den jag nyss drog. Klart jag stannade bilen för att instagramma på det sjunkande klotet av eld över åkrar, herregud, känner ni mig inte alls?
Dagens typiskt er jävla otur: Att det sjunkande klotet av eld över åkrar inte alls blev lika snyggt på bild som i mitt öga, och därför gick direkt i papperskorgen utan att ens passera gå. Nu kommer ni kanske aldrig få se det sjunkande klotet av eld över åkrar strax söder om Oskarshamn! Så tråkigt när det ska bli så. Jag beklagar.

2 kommentarer:

Emelie sa...

Ah, ångesten att gå förbi förskolan mitt på dagen... Jag är föräldraledig och möter ibland storbarnet på bibblan, i parken eller lite var jag än är. Jobbigt!

Mirijam sa...

Haha, såg du inte mitt sjunkande klot av eld på insta häromveckan? Det som var helt magiskt IRL men endast blev en blek liten prick av eld på telefonen. Fick dock ändå hela 110 likes eftersom jag vågar visa på det svååååra och fuuula här i livet! :)