tisdag, februari 17

Plötsligt en dag på jobbet


Idag har jag och mitt vardagsrum haft besök av två kommunalråd och en kommunikationschef från Gnesta kommun. De gör företagsbesök på lite alla möjliga företag i kommunen för att få en inblick i olika företagares vardag, och idag fick de fika hos mig för att höra mer om hur det är att vara författare i Gnesta.

Det här ville de veta mer om: Hur jag började skriva, vad jag skriver, hur kontakten med förlaget ser ut, hur man tjänar pengar som författare, vad jag gör utöver att skriva, hur det funkar med biblioteksersättning, varför vi satt upp ett bokskåp vid vägen, vad jag möter för svårigheter i jobbet, om det är ensamt, vad jag tycker om att jobba hemifrån, och hur Gnesta kan bli bättre för såna som jag.

Så det babblade jag om. Mellan tuggorna.

Så bra grej!

Känner mig helt sedd nu.

5 kommentarer:

Johanna sa...

Men GUD! Otippat och sjukt imponerande av dem..?!

Lisa sa...

JA! Jag tycker också det, Johanna. Så tydligt att jag bor i en liten (men jädrigt alert) kommun nu för tiden.

Colombialiv sa...

Men! Vilken bra grej!

Vifsla sa...

Vad lustigt, jag som bor typ 35 mil till Gnesta har två kompisar som jobbar med kultur och bibliotek i just Gnesta.

Det kanske är värsta kulturlyftet de pysslar med när de gör hembesök på det där viset.

Anonym sa...

JAA?! Kommunpolitiker som bryr sig om annat än sina frodiga löner och arvoden! Heja heja! ;)