fredag, februari 27

10 x dagens

Dagens vårdare av sjuka barn: Gustav.
Dagens läge i vattkoppsgruppen: Prickigt, men på bättringsvägen.
Dagens festliga: Att jag ska få fira födelsedag (ej min egen) ikväll och åka till stan och kanske rent av HA LÄPPSTIFT, omg, omg, stoppa pressarna.
Dagens hopp: Att min pappa slutar upp med att ligga däckad i mansförkylning så att de kan komma hit som planerat i helgen.
Dagens tanke på löpbandet: "Så här röd i ansiktet skulle aldrig Charlotte Kalla ha blivit av att springa tre kilometer."
Dagens oväntade vänskap: Min dinosauriebilderboksredaktör som verkar ha blivit bundis med en paleontolog på Naturhistoriska helt plötsligt.
Dagens jomen eller hur, det kommer ju säkert att gå: Det där med att jag tänker att man nog kan få rätt mycket jobb gjort med skidstafetten på i bakgrunden.
Dagens bok skickad till tryck: "Ivar träffar en diplodocus", som släpps i sommar.
Dagens tanke framför spegeln vid de fria vikterna på gymmet: "Kulturtant lyfter hantlar".
Dagens crush: Riggins, y'all. Riggins.

5 kommentarer:

Emelie sa...

De borde ha tjocka böcker i tygkassar bland hantlarna så att kulturtanterna har ett mer hemtamt alternativ.

Cecilia sa...

Vi andra här i landskapet uppskattade samtalen till paleontologen väldigt mycket! Tror veckans festligaste samtal.

Camy sa...

Hihi, jag känner så väl igen det där med läppstift! Hittade själv ett läppstift i ett lönnfack i handväskan i julas och tänkte piffa mig lite, men då tyckte familjen att jag såg "lite konstig" ut. Hoppas du får en bra och härlig läppstiftskväll!

About Alice sa...

Ibland kan det vara festligt att bara gå och handla mjölk och slippa hemmet för en kvart när man varit inomhus sedan Hedanhös. Finns inget som kan göra en så galen att vara inomhus i tusen dagar.

Sällan en vabbar i tusen dagar men ibland kan det kännas så i mitt huvud.

S. sa...

Diplodocus var min favvo, för den var så stor och hade så lång hals.