måndag, februari 9

10 x dagens

Dagens utropstecken: Köpte ett gymkort!
Dagens svettiga: Använde ovanstående gymkort.
Dagens sia-om-framtiden: Jag ser ett stort moln av träningsvärk torna upp sig vid horisonten.
Dagens reflektion: Man jobbar på liiiite olika sätt när man skriver roman och när man skriver kokbok. Idag har jag först handlat ingredienser, och sedan stått i förkläde i köket och provlagat olika rätter. Imorgon ska jag göra samma. Det gjorde jag inte en enda gång förra veckan när jag skrev ungdomsbok.
Dagens middag: Ett halvlyckat experiment med sötpotatis.
Dagens t-shirt: En med två cyklar på.
Dagens dilemma: Det finns så många frisyrer, och jag har alldeles för lite hår.
Dagens plagiat: Att skriva en sådan här lista.
Dagens skrik: Mitt, när det plötsligt dånade ner en respektabel mängd snö från taket en meter ifrån mig när jag gick ut för att hämta posten.
Dagens kväll: Den framför multipla avsnitt av Greys Anatomy.

6 kommentarer:

Emelie sa...

Alltså, du är så jäkla rolig! Fortsätt med det. Ingen press eller så...

Linda sa...

Apropå listor... Jag är utlandssvensk och har en 2-årig son. Jag har egentligen aldrig bott i Sverige förutom som litet barn men försöker att lära min pojke svenska. Jag vill gärna att han blir lite 'svensk'. Därför letar jag efter bra svenska barnböcker. Har du kanske några tips? Ditt omdöme är jag säker på att jag kan lita på. Jag måste ju beställa på nätet och kan inte bläddra igenom böckerna innan jag köper dom. Därför är det lite svårt för mej att välja böcker. Jag tänkte att du kanske kunde lista dom i ditt tycke bästa barnböcker. Om du tycker sånt är roligt, jag vet inte. Men fråga snällt kan man ju, tänkte jag ;-)
Tack i vilket fall som helst och grattis till din nya bok! Ser även fram emot din nya kokbok.
Mera vego har funkat bra både som present och för mej själv i vardagen. Lycka till!

Frida sa...

Åh, jag vill också använda mitt gymkort! /förkyld i Uppsala

svartanova sa...

Listan kändes inspirerande trots plagiatet. Men! Grey's! Du skräms! Inte förrän i morgon väl?

Pernilla sa...

Tar mig friheten att svara här och listar lite böcker som min 2,5-åring gillar: Pettson-böckerna, Mamma Muu, Sagan om den lilla gumman, Tick-Tack och när hon var lite yngre älskade hon böckerna om Bäbis och Lilla Kroppen-böckerna!

Lisa sa...

Linda, jag svarar i ett eget inlägg!