fredag, januari 23

Texter

Jag köpte den här boken, med Annika Norlins samlade låttexter (och 30 sidors text om hur hon själv ser på sitt låtskrivande), som en kärleksgåva till mig själv häromdagen. Nu ska jag lägga mig i sängen och lyssna på låtarna samtidigt som jag läser texterna. Som om jag vore femton igen, alltså. (Gu-uuud, vad jag låg i sängen med de där små häftena som fanns inuti cd-skivor och läste låttexter och lyssnade på sånger när jag var femton, sexton, sjutton! När jag läste nu att Annika Norlin som ung brukade fnysa i skivbutiken och ställa tillbaka album som inte hade låttexter i bookleten, eller hafsigt nedskrivna låttexter med fult typsnitt i bookleten, nickade jag så mycket i samförstånd att mitt huvud höll på att trilla av. Och när hon kallar musiklyssnare som inte bryr sig om eller hör texterna för neandertalare så vill jag typ ställa mig upp i soffan och skrika JA! ELLER HUR!?! HUR FAN ÄR DET ENS MÖJLIGT?!?) Alla låtar ska jag lyssna på. Alla texter ska jag läsa.

Jag vet redan på förhand att detta är en av de finaste fredagskvällarna i mitt liv.

5 kommentarer:

Victoria Glosemeyer/Say cheeze sa...

Ha så härligt!

Johanna sa...

Åh DEN boken vill man ju ha! Fattar inte hur hon gör. Sånt jävla geni.

Anonym sa...

Nu har jag läst "Att ringa Clara". Vilken bok! Så bra! Jag kommer fortsätta vara gripen av den ett bra tag framöver!

Eva

Emma sa...

Jag köpte "texter" fast jag inte kan läsa vanlig text. Det säger en del om hur mycket jag älskar Annika, ändå.

Har också läst "att ringa Clara" nu angående föregående kommentar. Sjukt bra grejer!

Anonym sa...

Bilden såg så ovanligt vacker ut på något sätt; det tog ett tag innan jag märkte vad det var. Visst är det sol!?
Tack för en härlig blogg!

Carolina