fredag, januari 30

Innan söndag

Att göra imorgon:

- förbereda för barnkalas
- rodda barnkalas
- packa resväskan
- INTE GLÖMMA DATOR + SLADD!!!!
- skriva ut biljetterna
- ta en ziljard foton på barnen så jag kan ha nytt material att bli sentimental över när jag är borta
- åka mot Arlanda

Imorgon kväll åker Johanna och jag iväg på vår skrivvecka till Lissabon (eller ja, okej, flyget går först söndag morgon, men vi sover på Arlanda en natt också). Jag är frrrrrruktansvärt entusiastisk!!! Och jag har frrrrrrrruktansvärd seperationsångest!!! Målar upp katastrofscenario efter katastrofscenario i huvudet -är väl snart uppe i hundra olika sätt den här veckan med maximal otur kan sluta med att barnen blir moderslösa eller nåt annat crap händer här hemma, men nu när jag sagt det högt så SLUTAR JAG TÄNKA PÅ DET, det räcker nu.

Det ska bli så sabla fantastiskt.

Jag ska skriva färdigt min bok, Johanna ska traggla på i mitten av sin, och vi ska gå upp och ner för kullar och fota gulliga spårvagnar och kakel och dricka portvin och kanske till och med vistas på vår terass utan täckjacka, vem vet.

Är så nöjd på förhand med detta upplägg att jag knappt kan sitta still.

5 kommentarer:

Colombialiv sa...

Drömupplägget ju! Ha en fantastisk resa!

Susanne sa...

Åh, jag ska också till Portugal. Senare i vår. TVÅ gånger till och med. Verkar vara stället nu :-)

Stella sa...

Åh vad härligt! Och asjobbigt! Men mest härligt!

Anonym sa...

Hej Lisa!
Jag har funderat lite på hur inspirerad du är till att skriva, och vad du skriver. Så snälla, får jag veta, skriver du dagbok? inköpslistor? post-it-lappar till dina nära? brev? Jag är sååå nyfiken!

Mirijam sa...

OMG, EXTREMT AVUNDSJUK! Måste ta tag i min bok så jag också har rätt till att åka och fota spårvagnar och gå upp och ner för kullar och sitta på terass utan täckjacka!