torsdag, januari 29

FLASH!

Kände en liten, liten vårkänsla i luften idag. Sol och snö som droppade och illskrikande fåglar, och det var LJUST när vi gick hem från förskolan. (Eller ja, nästan ljust. Som i inte becksvart. Man kunde stanna och åka rutschkana i en kvart utan att det kändes som mitt i natten.) KLOCKAN HALV FEM!!! Blev så lycklig över detta att det nästan kom tårar.

Jag har (true story) ingenting emot snö och kallt och sånt, men mörkret, åh fy fan, mörkret, kan det inte bara fara åt helvete och aldrig mer komma tillbaka?

Fixar snart en sån där växtlampa som jag fixade till fröna i källaren åt mig själv och riggar den över sängen så jag kan sova under lysrör med dagsljusstyrka. Det kommer kanske inte bli så snyggt, men skit i det nu, är desperat.

3 kommentarer:

Nickan sa...

Ok, helt OT, men jag visste inte vart (av alla sociala medier/hashtaggar) jag skulle skriva så nu göra jag det här, för jag ville berätta en sak!
Jag har lixom resten av de mediaberoende 70-talisterna ( ok eg kanske 80-talisterna, men jag är ganska omogen för min ålder) fastnat i den här nya gröna vågen. Och i ett led av det köpte jag ju din Mera Vego bok som min första vegetariska kokbok strax efter den kom ut och började servera ur den 1-2 ggr/vecka. De tre männen i familjen var klart skeptiska men skam den som ger sig tänkte jag.
Så plötsligt, förra veckan så hände det!!! För första gången sen du gav ut din bok serverade jag en vegetarisk måltid och ingen SA nått!!!! Alla bara åt och tackade. Ingen frågade om det var vegetariskt. Äran tillföll den berömda kikärtsgrytan, och jag tror det även är den som serverats flest gånger hitills.
Tänkte du ville veta vad ni ställer till med hos en Svenssonfamilj i en hyrestrea med en mer än skeptisk 43 åring och en ännu mer skeptisk 12 åring och sen en ganska flexibel 14åring och tillsist jag, en lätt fanatiskt förändringsbenägen ENVIS mamma. Poäng till mig!

Lisa sa...

Åh, Nickan. vilken jädra grej!!! Vad glad jag blir!!!

Lisa sa...

Också: BRA KÄMPAT!