torsdag, januari 29

"Det bästa", jo, ja, FÖR ER kanske.

Här är några sjukt snabba grejer: ljuset, blixten, och dammsugarpåsar.nu. Igår när mina avkommor skulle dammsuga upp de tre ziljarder frigolitsmulor som de roat sig med att sprida ut i vårt hem som snö upptäckte vi att vi hade slut på dammsugarpåsar. Det var en hemskt tråkig upptäckt, faktiskt. Så klockan 15.40 igår klickade jag i en beställning på dammsugarpåsar på nätet. Och klockan 10.03 i morse levererade posten dammsugarpåsarna i brevlådan. Eller hur snabbt? Nu har vi frigolitfritt åtminstone på nedervåningen igen. Sedan orkade inte barnen dammsuga mer för de fick "ont i ryggen av allt slit, faktiskt" och tyckte det vore smidigare om jag gjorde allt jobbet istället. Som om min rygg skulle göra mindre ont av att krypa omkring på golvet och dammsuga upp frigolit ur golvspringorna.

Över lag såna jädra divor, dessa små människor? 

Ikväll skulle vi baka kladdkakor och kolakakor till barnkalaset som stundar i helgen, och barnen bara: "Det bästa är nog om du bakar själv, mamma, så kan vi kolla på teve och slicka skålarna." 

Jahopp.

6 kommentarer:

Heidi sa...

Klyftiga ungar du har:D

Miss Khaos sa...

Ha ha! Smarta barn. :-)

Cecilia i Hillsjöstrand sa...

Man KAN ju i och för sig sätta som ultimatum att antingen hjälper barnen till, eller så blir det inget kalas?

Lisa sa...

Jupp, Cecilia! Och det finns väl ingenting i inlägget som säger emot att jag gjorde det strax efter de yttrat sin åsikt? :)

Jennie sa...

Sådär gör min treåring också. Så fort det är dags att plocka undan blir hon trött och orkar inte eller så blir hon en bebis och kan inte hjälpa till.

Malou sa...

Åh, det är så kul att läsa om dina festliga barn - och luta sig tillbaka och verkligen känna att "jag är färdig med det"! Mina söta små (numera ganska väldigt vuxna) barn hittade på såna saker...