tisdag, januari 6

Den där hallen


Så här blev den, den ommålade hallen. Jag ändrade mig tre gånger när det gällde färgnyansen. Först provmålade jag med nyansen "oregano". Då blev det för ljust och pastelligt. Sedan provmålade jag med nyansen "gran". Då blev det för grönt. Nu heter nyansen "camouflage", och förutom namnet tycker jag om den. Den passar till exempel extremt mycket bättre till tapeten än den lejongula färgen som satt där innan. Det krävdes tre strykningar, femton timmars konstant jobb och sex liter färg. Så det kan jag ju komma ihåg till nästa gång: det är väldigt mycket jobbigare att måla träpanel än att måla över en papperstapet. Där kan man bara rolla på färgen "lite snabbt" Här fick jag måla allt med pensel, och mellan mellan varje bräda fick jag stå och pilla med en liten pyttig minipensel för att komma in i springorna ordentligt. Jag hade så ont i armen när jag var klar klockan ett på natten att jag inte kunde sova, för det fanns ingen bekväm sovställning. Men icke desto mindre: värt det.

Tycker så mycket om vår hall nu.

10 kommentarer:

Anna sa...

Vad fint det blev. Hemtrevligt!

Grönt - min färg i alla kategorier. Synd bara att jag inte klär så bra i den.

Kaospatrullen sa...

Men åh vad fint det ser ut! Perfekt grön färg!

Victoria Glosemeyer sa...

Görsnyggt!

Eelena sa...

Jättefint! Det där utrymmet till höger om soffan, är det en öppen spis?

Majas bekännelser sa...

Vilken jättefin färg det blev!! Jag gillar verkligen den mörka, men lite mossfärgade gröna tonen! Och hallen ser superfin ut! När man lagt ner lite extra jobb så uppskattar man det också lite extra! Så njut på!
Kram Maja

Maria sa...

Vad duktig du är. Samt: ypperlig smak. Jag har fortfarande inte målat/tapetserat de två väggar jag bestämde mig för att göra om när vi flyttade in för drygt ett år sedan.

Freja sa...

När vi målade vår gillestuga som har träpanel på alla väggar så fick sonen stå på pall och måla allt uppe vid taket och dottern gå med smal pensel och måla mellan brädorna medan jag lyxade med roller på de breda brädorna. Barnarbete is da shit!

Johanna sa...

Vilken drömhall alltså..! Herregud. Och sjukt fint med grönt, älskar grönt.

Anonym sa...

Mycket snyggt. Mycket mycket snyggt. En ber om att få gratulera till väl förrättat värv.

/Janet

Akan-Kakan sa...

Så fint att man kan gråta. Över att man inte har en exakt likadan hall.