söndag, januari 25

Bring it, våren!

Okej, så jag höll på att få en hjärnblödning på Biltema igår (note to self: närma dig aldrig mer Kungens Kurva med omnejd en lönehelg om du har tidsbrist). Men nu sitter i alla fall lysrören med växtljus för de framtida förkultiverade små grödorna på plats i en höj- och sänkbar lampa i källaren, och jag har knåpat ihop skärmar av kartong och folie och silvertejp som ska reflektera ljuset optimalt, och ställt fram bordet där alla små plantor ska stå. (Tack snälla för tips om lysrör!) Plus att vi gjort en detaljerad tidsplan för när allt ska ner i jorden. Är nåt så djävulskt redo för odlingssäsongen 2015 nu, va!

Synd att det bara är januari.

Andra grejer jag gjort i helgen: Läst min första deckare av Roslund & Hellström efter att ha blivit nyfiken när jag såg första avsnittet av "Deckarna" på SVT. Varit på 3D-bio här i Gnesta (OBS! Stort!) och sett "Pingvinerna från Madagaskar". Fått kaffe hos två olika kompisar. Stekt pannkakor.

Typ så?

2 kommentarer:

Mimmi Rosell sa...

En del frö går ju att sätta redan i januari/februari :) Läste er odlingslista men kommer inte ihåg allt ni hade... ;) Vi satte ampeljordgubbe, klockmalva, jalapeno och gojibär nu i helgen!

Elin sa...

Den där detaljerade tidsplanen skulle jag gärna vilja se! I somras hade jag högt flygande trädgårdsplaner men just nu vet jag inte riktigt var jag ska börja. Ditt odlande verkar sjukt bra uppstyrt!