måndag, december 8

Men det lyser ju upp så vackert i mörkret

Oväntad utgift som villaägare: de enorma summor pengar man tydligen förväntas lägga på ljusslingor till sin trädgård på vintern. Eller, ja, "förväntas", det är ju ingen som kommer och kastar bajs på en om man låter bli direkt. Men herregud i havet, vad alla andra virar in sina träd, balkonger, flaggstänger, fasader, växthus, what have you i ljus så här års.

Man blir ju avis, va.

Har köpt två (2) slingor hittills i år.

Och noll (0) blå, blinkande renar etc.

Men jag känner på mig att det här kanske kan vara ett missbruk som trappas upp lite år efter år? Sakta med säkert bygger man på, med slinga efter slinga, och till slut bara: POFF! Så står man där i detta.

11 kommentarer:

Linnea - preggo i Colorado sa...

Nej nej.. det senaste ar att stalla in ditt hus till en egen radiokanal sa de som aker forbi kan lyssna pa musik som SYNKRONISERAT ger en liten live story med alla blinkande ljus pa huset :)

Aktiva Dagar sa...

Less is more tycker jag... Mysigt och stilfullt även om man inte drar på för fullt. Eller mysigare?!?

En fråga per dag sa...

Är kulörta eller vita lampor att föredra?

Erika sa...

Här har du lösningen: http://s3-ec.buzzfed.com/static/2013-12/enhanced/webdr07/15/10/mobile-26010-1387122154-18.jpg Maxad julkänsla å minimal insats! :)

Erika sa...

Hmm...funkar den här länken bättre tro: http://pinterest.com/pin/A-6fRAAQgDwCQRpIwTQAAAA

Freja sa...

Älskar när andra gör det, skulle aldrig få för mig att göra det själv... Kvarterets svarta får...

Cecilia i Hillsjöstrand sa...

Man är ursäktad när man är ny i kvarteret... och personligen vill jag inte bli stans sevärdhet med galna blinkande lampor i alla färger. Föredrar att bara ljussätta våra äppelträd med vita diskreta lampor, finare så.

Anonym sa...

Som nybliven husägare får man köpa en ny ljusslinga per år - no more, no less!
Och så är det med den saken
.

mor Lena sa...

Jag varnar dig! Missbruka icke elen på detta sätt.

Anna sa...

Usch. En del hus är extrema. Jag kör på "less is more". ;)

Colombialiv sa...

Lars, i den här artikeln, är en av mina tonårsbästisar... Han gick all in, så att säga.