fredag, november 7

"OMG! DIRTY DANCING-LYFTET!"

Jag älskar när man har en kompis som bara: "Okej, Lisa, du måste kolla på den här filmen. Jag VET att du kommer gilla den. Och det finns en scen i den som du kommer älsk... äh. Bara se filmen, okej? Ikväll. Och sen sms:ar du mig när du kommit till den där scenen. Du kommer fatta vilken jag menar."

Och så lyder man, och så är filmuslingen skittöntig och fnissig och fånigt romantisk och rolig på precis det där perfekt rätta sättet som man älskar, och så kommer man till den där scenen och bara: HJÄRTAN I ÖGONEN, VAR ÄR MIN TELEFON, JAG MÅSTE SMS:A JOHANNA!!! Och hon bara: "ÄNTLIGEN! Där kom messet jag väntat på hela kvällen."

"Crazy stupid love" med Ryan Gosling. Jag säger verkligen inte att det är den bästa film jag sett i mitt jordeliv, men fasen vad härligt det är att se en romantisk komedi som man gillar någon gång emellanåt också.

6 kommentarer:

Åsa Hellberg sa...

Underbar film!

Malin sa...

Om du gillar Dirty Dancing-lyftet dyker det upp i den här helt okej romantiska komedin också
http://www.imdb.com/title/tt0372237/?ref_=nm_flmg_act_21

Camilla sa...

Låter ju som ett utmärkt lördagsnöje, Var kan man hyra Den, mån tro..?

Tredje gången gillt sa...

och den där ryan, han gör inte direkt ont att titta på heller...

Jenny sa...

Oh my Dirty Dancing God! Tack för tipset!

Emelie sa...

Sen gör det ju inte filmen sämre att karln är för jädra fin att titta på...