söndag, november 9

9. 5 saker jag borde ta tag i

Innan idag när jag stod vid återvinningscentralen fick jag en liten, liten depression, tror jag. Kombibil efter kombibil svängde in framför de gröna containrarna, med hela bagageutrymmet packat med tomma förpackningar och skräp, och sedan stod vi där och matade in plast, papper, glas i olika öppningar i regnet, och alla visste att vi skulle göra samma sak igen nästa vecka, och veckan efter det, och veckan efter det. Det tar liksom aldrig slut. Hushållsarbete är så tröstlöst på så vis.

Men jag borde ta tag i:
- disken efter middagen
- det allmäna stöket i vardagsrummet
- tvätten i källaren
- klädberget på sovrumsgolvet
- gruset i hallen

Det är bara det att jag så himla mycket hellre lägger mig i badet och läser.

Det här är en del av den där listan med en bloggrubrik för varje dag i november. Du hittar hela listan här.

4 kommentarer:

Tinnan sa...

Vad skönt att läsa att det inte bara är jag som hellre ligger i badet än tar tag i högarna...

Vicachu sa...

Ibland är det minst lika viktigt att fylla på på plussidan av sitt välmående. Det är lätt att glömma i vardagslunket.

Freja sa...

Jag hoppas du valde badet! Själv avstod jag helt från att ta itu med saker!
http://frejareddevil.wordpress.com/2014/11/09/5-saker-jag-borde-ta-tag-i/

Småstadsfrun sa...

Härligt! Själv väljer jag soffan framför tvätten idag. Gött så att det smäller om det!