lördag, november 8

8. Ibland blir jag avundsjuk på...

... min mamma och pappa, för att de bor himla nära min syster.
Och på min syster, för att hon bor himla nära mamma och pappa.
Och på min bror, för att han planerar att snart flytta, och bosätta sig himla nära samtliga ovan.

Det skyddsnätet av nära personer som vet ungefär allt om en och kan dricka kaffe med en och barnvakta åt en och be en om hjälp och hånskratta åt en och irritera en och plocka äpplen i ens trädgård och sitta i ens soffa med fula mjukisbyxor på sig och hålla käften och bara vara i närheten är jag nåt så JÄVULSKT avundsjuk på att jag får en svidig klump i halsen bara av att skriva det här. Tänk att de ska göra det sedan, allihop. Utan mig. Och här kommer jag sitta, 40 mil bort, och fulgråta i soffan och skriksjunga med till All by myself och snora ner hela tröjärmen. Fy, vad nedrigt.

Det här är en del av den där listan med en bloggrubrik för varje dag i november. Du hittar hela listan här.

4 kommentarer:

Freja sa...

Jag var avundsjuk på nått som är betydligt närmre mig, Under mina knän just nu till exempel...
http://frejareddevil.wordpress.com/2014/11/08/ibland-blir-jag-avundsjuk-pa-mina-katter-som-slipper-lasa-om-sd-som-idag-handlar-om-djur-och-natur/

Elisabet. sa...

:)

Underbart skrivet.

Jag var helvetiskt avundsjuk på min dotters svärföräldrar som bor 200 meter bort och har nära till barnbarnen. Varje dag.
Och jag själv, sextio mil bort.
Nu vet jag att det spelar ingen roll. Avståndet har inte den betydelsen.

Omentjej sa...

Åh! Får ont i hjärtat av att läsa, vi bor alla i samma stad & jag vet vilken lyx det är.

mor Lena sa...

Du vet vad jag säger: Det finns fina hus här nere. Till er också. Jag tycker vi "ta så många vi ååka, det finns så de räcker te alla."