onsdag, november 26

26. Kolla! Här jobbar jag.

Det hade ju varit rimligt att visa en bild på sitt skrivbord här, men det förutsätter ju att man någon gång får sitta vid sitt himla skrivbord och jobba, och just nu känns det inte som att jag får det. Det är skolbesök hit och skolbesök dit, och de senaste dagarna har jag och barnen varit hemma hos mamma och pappa för att fira pappas 60-årsdag, och det blir sällan särskilt mycket jobbat med hela tjocka släkten omkring sig, det blir det inte.

Men jag jobbade lite igår! Bland annat åkte jag hit, till badplatsen Djupa Ro, och tog lite bilder. Den badplatsen spelade en central roll i mitt liv som liten knodd (vi bodde strax bredvid), och den spelar en central roll i boken jag håller på att skriva.

Jag vet inte vad jag ska med bilderna till egentligen, men någon dag när jag kör fast i skrivandet kanske jag kan titta på hur Djupa Ro ser ut i novemberdimma, få feeling, och sedan skriver resten av boken sig självt.

HAHA!

I wish.

Det här är en del av den där listan med en bloggrubrik för varje dag i november. Du hittar hela listan här

1 kommentar:

Freja sa...

Smart plan ändå!

https://frejareddevil.wordpress.com/2014/11/26/novembervader-och-kolla-har-jobbar-jag-en-bloggfraga-och-en-luciadebatt/