torsdag, november 20

20. Om jag skulle skaffa mig en ny ovana så skulle det bli...

… något bekvämlighetsorienterat, gissningsvis. Till exempel skulle mitt bekväma jag gärna:

- ta bilen överallt, för att det är lite, lite jobbigt att gå eller åka pendeltåg.
- börja slänga alla sopor i samma påse och dumpa den i soptunnan, för att det är lite, lite jobbigt att sopsortera.
- lägga av med alla former av motion och frisk luft, för att det är lite, lite jobbigt att resa sig från soffan.
- jämt gå runt i pyjamas, för att det är lite, lite jobbigt att ta på sig kläder.
- sluta duscha, för att det är lite, lite jobbigt att vara blöt.
- bara äta micrade frysrätter (och chips) (och choklad), för att det är lite, lite jobbigt att laga mat.

Luckily för mig, min kropp, min ekonomi och för världen i stort har jag verkligen inga planer på att gå mitt bekväma jag till mötes, emedan mitt bekväma jag endast och enkom borde få spö.

Jag tänkte kanske köpa ett gymkort! Däremot.

Det här är en del av den där listan med en bloggrubrik för varje dag i november. Du hittar hela listan här.

4 kommentarer:

Fifi sa...

Ja, herregud, att duscha är så överskattat!

Fru Fransson sa...

Men det finns dagar då det är absolut att rekommendera pyjamasdressen hela dagen. En del kallar ju nattlinnet för aftonklänning..?

Matilda Josefin Bokkram sa...

Hej! Du har blivit taggad i bok-till-film-taggen. Kolla här: http://bokkram.blogspot.se/2014/11/bok-till-film-taggen.html

Freja sa...

Hahaha, nästan allt det där gör jag redan (inte de två första, men de därefter) och tänkte inte ens på som ovanor!
http://frejareddevil.wordpress.com/2014/11/20/jag-gillar-och-om-jag-skulle-skaffa-mig-en-ny-ovana-sa-skulle-det-bli/