tisdag, november 18

18. Ibland retar jag mig på att...

... folk kör så sjukt snabbt på vägen här utanför. Genom Gnesta. På 40-vägen. Vad ska det vara bra för, ens? Det är inte det att jag vill ställa mig bakom häcken som någon himla nitisk gammal gubbe och smyganteckna registreringsnummer på farttjuvarna, och föra protokoll på vilka de är.

Fast det vill jag.

ETT SABLA OTYG!

Är vad det är.

Det här är en del av den där listan med en bloggrubrik för varje dag i november. Du hittar hela listan här.

4 kommentarer:

Akan-Kakan sa...

Jag med! På min gata alltså. Som är en villagata, om än ganska bred. Jag brukar leka med tanken på att stå och lurpassa med en tom barnvagn, som jag ska skjutsa rätt ut i vägen när en fartdåre kommer.

Freja sa...

Fy tusan för de som inte repekterar hastighetsbegränsningar! Jag retar mig på att media inte kan visa upp SDs principprogram som de Kejsarens nya kläder det faktiskt är!

http://frejareddevil.wordpress.com/2014/11/18/nyhet-ibland-retar-det-mig-attingen-verkar-kunna-sticka-hal-pa-sds-bubbla/

Viveca sa...

Folk har så jeflta bråttom hela tiden. Härregud. Slow down innan ngt allvarligt händer!!!

/nina sa...

Jag tycker du ska kasta ut en människoliknande kudde på nästa bil.

Eller sätt en liten trehjuling vid kanten på vägen. Eller blomlådor. Har själv lekt med tanken att stjäla såna där mobila farthindergrejer som läggs ut när vägar byggs om och lägga vid mitt hus. Kanske ska jag kolla vad en sån kostar? Skulle vara värt det, helt klart.

Har samma problem, bor på en liten sketen smal gata med radhus och villor där folk på fullt allvar kör 50 och strax däröver. Mina barn är stora men grrrrrr vad arg jag blir.

För mig är det en mänsklig rättighet för små barn att kunna leka lite fritt och cykla lite vingligt inne i ett villaområde. Bilarna kan gott vara lägsta prio.