lördag, november 15, 2014

15. 5 saker jag blir glad av i vardagen

1. När det är ljust. Till exempel om solen orkat brotta sig igenom alla novembergråa moln och det lyser in riktigt, äkta solljus genom fönstret mitt på dagen. Jag blir som en katt då. Det händer att jag lägger mig ner mitt i solstrimman, kurar ihop mig och spinner. Minus spinner, då, för det hittade jag på. Men resten var sant.

2. När alla i familjen äter maten som lagats till middag.

3. När jag är själv hemma med barnen och det har kommit flera nya avsnitt av någon teveserie jag älskar, och jag får krypa ner i sängen med datorn precis efter småglinen somnat och maratonglo på serier i flera timmar.

4. När jag har varit och ridit och kommer hem och är helt spagettitrött i benen och Gustav ligger uppe och läser bok för barnen och jag får kliva ner i ett precis lagom varmt bad.

5. När jag får prata med någon jag gillar om något jag gillar.

Det här är en del av den där listan med en bloggrubrik för varje dag i november. Du hittar hela listan här.

2 kommentarer:

Freja sa...

Den här rubriken kom precis rätt dag för mig!
http://frejareddevil.wordpress.com/2014/11/15/5-saker-jag-blir-glad-av-i-vardagen-och-en-uppgorelse-med-mina-privilegier/

Monnah sa...

Fint.