fredag, november 14

14. Om jag skulle skaffa mig en ny hobby så skulle det bli...

Men gud, en till? Jag har ju nyss skaffat mig en ny(gammal) hobby. Hela min önskelista inför jul kommer vara full av hästrelaterade prylar. Behöver: säkerhetsväst, ridstövlar, ridjacka. Älskar min nya hobby! Att rida är det enda jag gjort i vuxen ålder som tvingar mig att vara så totalt koncentrerad att allt annat surr i hjärnan kopplas bort. Inte en enda liten tanke på "imorgon måste jag..." eller "får inte missa att..." eller "fan, jag glömde ju..." slipper igenom. Det är så skönt. Det är så skönt. I onsdags fick jag galoppera i åttor och hoppa över små krysshinder och jag tyckte inte det var läskigt ens, jag tyckte bara det var kul.

Men en ny hobby till? Det får väl finnas någon gräns?

Jag säger växthusodling. Jag hoppas att vi gör slag i saken och bygger det där växthuset vi babblar om någon gång rätt snart, så jag kan odla grejer i det. Det vore kul.

Det här är en del av den där listan med en bloggrubrik för varje dag i november. Du hittar hela listan här.

2 kommentarer:

Heidi sa...

Vad väntar du på, jag menar du skaffar dig ett växthus, och sedan får vi läsare, läsa roliga blogposter om det:D

Jag kan knappt bärga mig i väntan på att du skall sätta igång:D

Freja sa...

Det visade sig att jag, som brukar påstå att jag inte har någon hobby, tydligen ändå har en hel del hobbies... Men det ska väl gå att klämma in en till...

http://frejareddevil.wordpress.com/2014/11/14/om-jag-skulle-skaffa-mig-en-ny-hobby-sa-skulle-det-blinagot-manniskoskapat-samt-en-sjukstugerapport/