måndag, oktober 20

Var skåpet ska stå

En sekund innan jag tog bilen till Oskarshamn: "Jamen, jag kanske slänger ur bilbarnstolarna ändå? Förra året gick jag ju trots allt på loppis och köpte fyra stolar som tog upp hela baksätet och bagaget när jag åkte hem."

Nu: Bilen är fullstuvad med ett stort jädra skåp som gick in med ungefär en millimeters marginal (och två starka personers hjälp). 300 kronor! Bra pris för ett stort jädra skåp, ändå.

Blir väldigt, väldigt lycklig när jag tänker på tiden om tusen år då jag 1. Lyckats baxa ut skåpet ur bilen igen, 2. Utrotat alla råttor i källaren, 3. Gått i terapi så jag vågar vistas där nere igen, 4. Stått där och slipat och målat på skåpet och 5. Slängt ut den fula, fula förvaringsmöbeln som står i barnens lekrum nu och ersatt den med det färdigmålade skåpet, samt 6. Får möblera hela härligheten med kidsens leksaker.

YEAH!

3 kommentarer:

Maria sa...

Hej, jag känner igen mig oerhört mycket i ditt källarrelaterade problem. Fast för oss handlar det om spindlar. Stora, feta spindlar med kroppar som bebisnävar och ben som lurvig spaghetti. Hade jag sett en råtta på det så ... brrr. Fast råttor kanske äter spindlar?

Malin sa...

Haha, jag saknar källare men släpar ändå hem grejer som ska göras om. Har lite svårt att köpa färg att måla om möblerna bara.

Jenny sa...

Vi har också råttor i källaren. Ogillar dem starkt. Men, jag brukar stampa ordentligt när jag går ner, vår råttfångare säger nämligen att råttorna egentligen inte gillar människor eller nya saker så jag tänker att de skall fly när de hör mig.
Annars, lämna inget där som de kan boa in sig i och ring råttfångarna omedelbart! Du vill inte att de vänjer sig vid omgivningarna.