onsdag, oktober 1

Om vi aldrig mer hörs så vet ni varför

På söndag ska jag springa Tjurruset.

Eller ja, "springa", jag vet inte. Vada? Klättra? Simma? Krypa? Jag hamnar i någons slags loop av hysteriskt hyperventilerande/gällt skrattande när jag läser på hemsidan så här några dagar innan.

"Årets bana är tuffare och blötare än tidigare. Det är dags att du funderar lite över din utrustning. Du möts av branta backar, mycket ängsmark som är ojämn, blöta diken, sjöar och träsk."

Om jag ska saxa fritt ur beskrivningen av årets bana för att få fram mina favoriter så hamnar formuleringar som "vatten till axelhöjd", "gungfly", "träsk", "snårig gammal sjöbotten" och "uppbyggd hinderbana" väldigt högt upp. Eller långt ner. Eller hur man nu ska se det.

Exakt hur full och dum i huvudet var jag när jag anmälde mig?

Ingen vet.

Men det ska verkligen bli spännande att se om jag överlever helgen.

9 kommentarer:

Heidi sa...

Som flitig läsare av din blog, förväntar jag mig självklart bilder av dig från loppet, när du övervinner varje hinder:D

Cattis sa...

Som medmänniska känner jag sympati för dig, men som läsare av din underbara blogg kan jag inte låta bli att samtidigt känna lite såhär: hi hi hi. Lycka till i helgen, jag är säker på att det kommer bättre än vad du tror!

Victoria Glosemeyer sa...

Heja dig, ser fram emot att läsa om hur du upplevde loppet! ;-)

Jennyesjogren sa...

Oj! Det lät som en utmaning som heter duga.. Kul att du vågar! Vad betyder egentligen gungfly?

Du instagrammar under tiden va? Ja?

uppochhoppa sa...

Urk. Jagg näradödendog i ett superbrett krondike på tjurruset en gång. Huvdet under vattenytan i oktober är inte roligt. Seriöst, ta ett par gamla löparskor du kan kasta efteråt. Och sen, tugga lite taggtråd. Var en maskin. (he,he) Ös på och tänk framåt istället för att försöka undvika hindren, det är typ ingen idé.

Gungfly är som tät mossa, ovan vatten/sankmark. Ganska coolt och inte sällan överraskande stabil faktiskt. Om man väljer rätt tuvor!
Så, Nu återstår bara att önska lycka till!
Ps, ta med skitvarma kläder att ta på vid målgång, ibland är varmvattnet i duscharna slut. Om duschar finns nuförtiden.

Ewa sa...

HOLY F**K! Läste precis på hemsidan. Den här åker upp på listan över saker jag måste göra innan jag dör. Väntar nog några år dock. Finns ju risk att man stryker med.. LYCKA TILL!

Ia sa...

Jag ska också springa på söndag,och jag känner ganska precis som du. Hjälp.

Johanna sa...

Jag kan inte förstå att folk betalar för det här loppet. Och då HAR jag ju betalat för en massa andra lopp, men det här låter som skräck.
Jag menar LYCKA TILL, SIMMA LUGNT!

Evelina sa...

HEJA LISA!!! Jag tycker att det är jättehäftigt att du ska springa Tjurruset! Jag skulle också vilja göra det. Har försökt att övertala min syster, som jag springer lopp ihop med om att vi ska göra det, men hon bara "Och vad ska jag ha på mig då?" och så blev det inget mer med sen. Du kommer att fixa det :)Heja, heja, heja!

Måste också säga att jag såg dig på Bokmässan på mässgolvet under fredagen. Jag gick bakom dig och tänkte säga hej men i mitt huvud lät det så här: "Åh, där är Lisa! Nu måste jag säga hej och berätta att hon har bästa bloggen och podden...fast jag vågar inte... eller jo, nu gör jag det!... men ser hon inte jätteupptagen ut?" så det blev inget med det.