söndag, oktober 5

Gyttja! Gyttja! Här var det gyttja!

SE PÅ FAN! Jag (och samtliga gamla kontorskompisar som jag sprang ihop med) överlevde Tjurruset, fick medalj, och hade kul (?!?) under tiden? Det här kan vara det konstigaste jag upplevt.

Loppet var en mil långt. Det var inte jättemånga meter av den milen som bara var "spring". Speciellt inte på någorlunda jämt underlag. Det mesta var spring på lerig och stenig skogsstig uppför ett berg/vada genom ett träsk/simma genom lera/spring på hal stig nerför ett berg/klättra över hinder/hoppa över omkullfallna träd och halka lite hit och dit i största allmänhet. Och det är ju oktober, så leran/träsket/vattnet var ju hyfsat kallt. Och det var ju inte som att man gick i och plaskade runt lite med vatten upp till knäna. Vid flera tillfällen bottnade jag inte ens.

Så, ja. Det tog ju sin lilla tid att ta sig i mål. Och jag fryser så mycket nu (tre timmar efter målgång och en timme efter skållhet dusch) att jag sitter under två filtar i soffan och huttrar.

Men det var så sjukt roligt? Vem kunde ana? Har aldrig testat att klafsa genom träsk förut, men tydligen tycker jag att det är 100 gånger roligare än att bara springa på helt vanligt, i kilometer efter kilometer? Jaha, ja. Där ser man.

Så NÖJD med mig själv nu.

Att jag inte fegade ur, fejkade sjukdom, dog i ett träsk eller bröt innan mål. ATT JAG KLARADE DET!

Helt sjukt.

8 kommentarer:

Erika, sa...

Bra sprunget Lisa! Jag är sjukt imponerad! Jag har varit sugen på att spring/vada mig igenom Tjurruset i några år nu men aldrig vågat. Nu fick jag motivation till att anmäla mig till nästa års lopp. Tack!

Johanna sa...

Fy fan vad bra gjort!

Lisa sa...

WOW!!!

Heidi sa...

Det är så jävla starkt gjort av dig!!

Och bilderna är som en segerkrans, som du kan svepa omkring dig:)

mor Lena sa...

Jag är sååå imponerad!! Tänk att det dessutom var kul! Du är värd att bara sitta inne i morgon också, som belöning, om det är det du vill. Kram

Freja sa...

Till och med jag, som hatar att tävla, lockas av det där det verkar så kul. Har du testat träskfotboll någon gång. Superjobbigt men otroligt kul!

Olga sa...

Så proffsig!!!!

Mirijam sa...

HURRA! Nästa år hänger jag på!