fredag, oktober 24

Friday I'm in love

Klockan 18.15 idag gjorde hela den här familjen sälen ner i soffan framför "Fixa showen" och "Minimello" och följde varje sekund av showerna med stort intresse. Två väldigt bra program, skulle jag vilja säga. Menar allvar. Tror eventuellt att båda mina barn är lite, lite kära i David Lindgren? Jag också. På det här nittiofemåriga sättet: Vilken bra pöjk han verkar vara! Snäll och redig. Och vad han kan dansa.

Vi fick slopa idén om att fredagschefen skulle få bestämma underhållning när Minimello drog igång förra veckan pga Minimello är ju ändå Minimello. Nu får fredagschefen bara bestämma snacks. (Idag bestämde Gustav jordnötsringar och Pringles.)

Ja, och sedan spelade vi lite svensk punk för barnen och sjöng med i Radioaktiva Räkers "Drömmen" medan de borstade tänderna, och nu sover de och jag ska bada badkar och jag vet verkligen inte varför jag redogör för allt det här, men det var min bästa fredag på länge, så kanske är det därför.

Hej hej.

2 kommentarer:

Mimmi MammaStorch Rosell sa...

Åh svensk trallpunk <3 Lite av det bästa som finns!

Josefine sa...

Oj! Drömmen, hade helt glömt bort detta mästerverk! Hej flashback till 1995 :-)