fredag, oktober 10

Fredagschefen

Efter förra veckans familjesammanbrott på fredagkvällen (som gick ut på att samtliga fyra familjemedlemmar vrålade på någon av de andra, och Rufus hävdade att vi ALLTID tvingade honom och Svante att se tecknad långfilm på fredagsmyset fast de BA-HA-HA-RA ville se på "Den itusågade kaninen" och att det var ORÄTTVIST FAKTISKT!!!!) har vi demokratiskt delat upp fredagskvällarna mellan oss och får bestämma snacks + aktivitet (inom hemmets väggar) en gång var fjärde vecka. Resten av veckorna måste man le, se glad ut, och säga JA! till allt som fredagschefen bestämmer.

Idag var det Svante som var chef.

Han bestämde osthjärtan OCH chips blandat i var sin skål + spela Super Mario på det gamla 8-bitars Nintendot som vi kopplat in till projektorn.

Det var kul.

Speciellt var det kul i den den sekunden då Rufus utbrast "WOOP! WOOP! Mamma, du är ju fett bra på Mario, faktiskt!".

Woop, woop? Honom har jag lärt upp bra.

Nästa vecka är det hur som helst jag som är fredagschef.

WOO... ja.

Blir bra det.

5 kommentarer:

Johanna sa...

Haha, vilken bra regel!

Jennyesjogren sa...

Haha, vad roligt! Jag har bara läst de där uttrycken som skriftspråk, har aldrig reflekterat över att ni faktiskt säger dem också. Man kan följa någon hur länge som helst på bloggar och Instagram men ibland märks det så himla tydligt hur lite man egentligen känner till :-)

Lisa sa...

Haha, Jenny, det förvånade mig med. SÄGER jag verkligen så PÅ RIKTIGT, alltså? Inte bara tyst inne i mitt huvud eller i skrift?

camilla sa...

Ska ni måla golvet grönt nästa fredag då? ;)

Colombialiv sa...

Fredagschef! Helt genialiskt ju!