söndag, oktober 19

Bilkörning när den är som sämst

Har ägnat kvällen åt att köra 28 mil bil i följande förhållanden:

- Mörker (ja, E22 utan minsta belysning, jag tittar på dig).
- Älgjakt (på en sträcka där varningsskyltarna för vilt redan vanligtvis står uppradade med typ tio meters mellanrum).
- Ösregn (vid vissa tillfällen så kraftigt att jag inte såg ett skit, och gled omkring som en vante på grund av vattenplaning).
- Åska (så jag blev bländad av blixten).
- Hyfsat mycket trafik (så man knappt aldrig kunde ha helljuset på).

Är så glad och tacksam för att vara vid liv, och framme, FRAMME!!! på hotellet i Oskarshamn där jag ska bo fram till torsdag kväll att jag nästan lipar.

4 kommentarer:

Victoria Glosemeyer sa...

E22:an borde skämmas! ;-)

Mellanbarnet sa...

Å fifasen! Men skönt att det gick bra trots allt.

ByTanten sa...

Du menar alltså att när jag riskerar vattenplaning på E:22an för att ta mig FRÅN Oskarshamn, så åkte du TILL Oskarshamn? Den här dagen bli bara värre och värre. Tur att den snart är slut.

annannan sa...

Nästa gång ska du lyssna på Röde Orm.

Det här tyckte Bokus när jag sökte efter den som ljudbok. Det tyckte jag var kul.

http://annannan.wordpress.com/2014/10/20/det-ar-timjan-i-korven/